Koplamp doet het af en toe niet

Gestart door Peultje, 14-01-2020 16:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peultje

Al enige weken geleden gaf de linker koplamp de geest. Slaan hielp en leverde een aantal weken uitstel op. Daarna hielp slaan ook niet meer en heb ik het lampje, wat doorgebrand bleek, maar vervangen. Omdat ik het goed wilde doen ook de rechter lamp tegelijkertijd meevervangen.

Nu doet af en toe de rechterkant het niet. Slaan helpt niet. Het lampje bekeken en dit is goed maar voor de zekerheid toch maar vervangen. Stekker van het lampje eraf en weer erop doen wil soms helpen, eraan frotten niet. Vrijirritant zo 's ochtends heel vroeg eerst die motorkap weer te moeten openen om aan de verlichting te werken,

Denk dus aan een contactprobleem. Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Edit: storende fouten gecorrigeerd met dank
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

volvobug

#1
Citaat van: Peultje op 14-01-2020 16:54:52
Al enige weken geleden gaf de linker koplamp de geest. Slaan hielp en leverde een aantal weken uitstel op. Daarna hielp slaan ook niet meer en heb ik het lampje, wat doorgebrand bleek, maar vervangen. Omdat ik het goed wilde doen ook de linker laamp tegelijkertijd meevervangen.
...

Rechterlamp was stuk en linker mee vervangen? Linker was stuk en rechter mee vervangen?

Als per saldo de linker het nu af en toe niet doet, linker en rechterlamp eens wisselen om te zien of het probleem mee verhuist? Zo niet, zekeringen eens nalopen, normaliter zijn linker en rechter koplamp in een auto apart afgezekerd. En vandaaruit verder zoeken, want dan zijn ze ook apart bedraad.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

Heb ik ook gehad, bleek een rotte massadraad van de linkerunit te zijn.
Een nieuwe erin gefrut en probleem over.
Inmiddels nieuwe koplampen erin want de oude waren echt op.

Peultje

Citaat van: The Demon op 14-01-2020 18:16:30
Heb ik ook gehad, bleek een rotte massadraad van de linkerunit te zijn.
Een nieuwe erin gefrut en probleem over.k
Inmiddels nieuwe koplampen erin want de oude waren echt op.

Kan je me zeggen waar de massa aansluiting van de koplampen zich bevindt?
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

Wouter1973

Volgens mij zit de massa aansluiting vlakbij de accu. Bij mij zit daar ook de massa van de mistvoorlichten.
Overigens ook wel eens een nu en dan haperende lamp gehad, maar dat bleek bij mij te verhelpen door het veertje dat het lampje op zijn plek houdt iets te verbuigen, zodanig dat het lampje iets steviger op z'n plek wordt gehouden.

Peultje

Probleem van het af en toe niet doen van het rechter dimlicht dook weer op. Maandag het massacontact (31/52 in het schema) wat zich inderdaad tussen luchtfilter en accu op de wielkast rechts bevindt losgedraaid en opgeschuurd, was redelijk gecorrodeerd, en weer vastgemaakt. Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan en lijken de beide dimlichten ook weer meer licht te geven.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8