Windgeruis C70

Gestart door emiljan, 18-01-2020 19:04:12

Vorige topic - Volgende topic

emiljan

Dag allen,

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die last van windgeruis hebben in een C70 coupé, vanwege de stijlloze portieren. Onze heeft er nogal last van boven de 100 km/u. Ik zat te denken aan rubberen strips te kopen van aliexpress. Heeft iemand hier ervaring mee? In de zoekfunctie heb ik aardig wat gevonden, maar niet bij mensen die een C70 hadden.

Groet Emil
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG

V70R^2

Sowieso is mijn ervaring dat een C70 altijd iets meer windgeluid en geruis produceerd dan de niet coupé varianten, echter is de raamstrip rondom soms niet helemaal jovel meer, dan wordt het pas echt hinderlijk.

Zelf heb ik ze destijds gewoon van een sloper gehaald waar ze in perfecte conditie waren, maar echt stil als de V70 is het nooit geworden.

vasquez

Als je het vergelijkt met een c70 cabrio valt het allemaal best mee :-)

Ramen afstellen en frisse rubbers wil nog wel eens helpen.

Maar , wat Adriaan zegt, stil gaat het nooit worden...

MEN-O

Heb hier ook last van gehad, de dealer heeft er nooit iets aan kunnen doen, vooral de passagierskant maakte veel lawaai, maar pas boven de 130, nu bij mijn huidige garage/zzp'er, die heeft er aardig wat uurtjes ingestoken nadat ik een 'nieuwe' raamcassette aan die kant erin moest hebben, maar nu is het echt erg goed te noemen.

Ook heb ik de rubbers waar het raam boven in komt meerdere malen behandeld met rubber-spul dat biji de Lidl te koop was/is.

JeroenV70

Ik heb de afgelopen weken een aantal proefritten gemaakt. Daarbij is me direct opgevallen dat er heel veel verschil zit tussen 2 exemplaren.
Komende vanuit de V70 classic 10v viel het direct op. Waar het geluid vandaan komt scheelt ook. Soms lijkt het vanuit de hoek met de spiegel te komen en de andere keer weer van de hoek die daar het verst vandaan zit.

De conditie van de rubbers speelt uiteraard een belangrijke rol, en daarnaast de afstelling die best lastig blijkt te zijn.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

emiljan

Ik ga eerst maar eens het rubber behandelen met van die verzorgingsproducten! Ach, er valt ook wel mee te leven, maar het zijn van die kleine dingetjes die je wilt verbeteren...
Volvo C70 2.3 T5 1999 Coral red 400.000 km LPG