Koppakking lek of scheur in blok V70 . 2.4 T

Gestart door portugal, 08-02-2020 17:02:23

Vorige topic - Volgende topic

portugal

Beste leden ik heb een V70 . 2.4 T op G3 , automaat gechipt. Bj. is 2000. ik heb de auto al 9 jr. 8 jaar geleden is er een ruil blok is geplaatst afkomstig van een benzine v70, hetzelfde type omdat er een scheur in het blok zat. Met dit blok heb ik totaal 300.000 km gereden, de auto rijdt geweldig en ik heb er best veel geld in gestoken. Wat is er aan de hand : de koppakking lekt dat is zeker,  ik wil het graag laten repareren, maar ik en ook de garage zijn bang dat mogelijk het blok ook een weer een scheur heeft. de temperatuur stijgt niet de auto rijdt nog steeds super. Mijn vraag : is er een techneut die kan vaststellen /onderzoeken als het blok nog goed is, of bestaan er bedrijven die zulk onderzoek kunnen verrichten en wat kost zo,n onderzoek. de auto zelf heeft nu 480.000 km gelopen.

alvast dank .
Bert. ;)

Ries van de Zilverschuit

Er loopt dus koelvloeistof weg en de garage heeft uitlaatgassen gedetecteerd in het kvs-reservoir? 
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

portugal

V70R^2

Je kan met een endoscoop proberen te kijken door het bougiegat, maar de kans dat je de scheur vind (cilinder5 waarschijnlijk) is heel klein.

Cilinderkop eraf en je weet het, veel meer kan je niet doen.

En dan een T5 blok erin, grote fout gemaakt om ooit een 2.4/5 weer terug te monteren, anders was er niks aan de hand geweest nu.