loslatende bekleding van deurpanelen

Gestart door Gringo, 24-06-2005 15:12:39

Vorige topic - Volgende topic

Gringo

Beste Roffelaars,

In mijn V70 laat de bekleding los van de achterdeurpanelen en sinds kort ook van de voordeurpanelen. Het gedeelte waar je arm in rust. Het is geen leer, maar kunststof. Is dit een bekende kwaal en wat kan ik eraan doen. Of moet ik een leverancier o.i.d. andere deurpanelen halen?

Dit is een repost, want ik heb hier nooit een antwoord op gekregen. Ik heb ergens op een ander forum gelezen dat het weleens meer voorkwam bij modellen '98. Wie weet raad?

Met vriendelijke groet,
Rob

Esveldt

D's niet zo mooi!

Helaas kan ik je niet helpen, hoop dat iemand het wel weet!

Paul

Paul75

Helaas heb ik er zelf dus ook last van en vind het zo armoedig staan. Gewoonweg zonde..
Zijn er al mensen die de paneeltjes weg hebben gebracht naar een stoffeerder en zo ja, wat is/zijn dan de ervaring c.q. kosten? Grt Paul
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

Christiaan

Vreemd probleem zeg.....
Misschien ruilpanelen halen op de sloop?
Zal wel niet goeiekoop wezen.
Christiaan

Oele

Bij de 850 zitten ze achter vast op deurpaneel met 3 plastic klikbare plugjes, het wil wel eens gebeuren dat zo'n plugje afbreekt of dat het board wat uitscheurd als je ze vaak eraf haalt.

Je kunt dan eenvoudig nieuwe plugjes erin klikken en dan pas het paneeltje in de deurpaneel klikken niet andersom...

Mocht hij bol gaan staan kun je in mijn optiek het beste 2 extra plugjes erbij boren...

Die witte plugjes kun je vast bestellen bij de Volvo dealer.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Erik_M.

Citaat van: Oele op 20-09-2005 11:25:10
Bij de 850 zitten ze achter vast op deurpaneel met 3 plastic klikbare plugjes, het wil wel eens gebeuren dat zo'n plugje afbreekt of dat het board wat uitscheurd als je ze vaak eraf haalt.

Je kunt dan eenvoudig nieuwe plugjes erin klikken en dan pas het paneeltje in de deurpaneel klikken niet andersom...

Mocht hij bol gaan staan kun je in mijn optiek het beste 2 extra plugjes erbij boren...

Die witte plugjes kun je vast bestellen bij de Volvo dealer.

Dit bedoelt Gringo volgens mij niet. Het is bij een S/V 70 (niet bij een 850) waar het liggende deel bekleding van de armsteun loslaat van de deurplaat.  Heb het bij wel meer S/V 70's gezien maar weet geen oplossing. (Wellicht laten bekleden met echt leder).

gRoet en succes
eRik  

Paul75

Ik heb er ook last van..in al die kleine paneeltjes en het staat idd zeer armoedig..denk dat ik ze er maar uithaal en bij een stofferder breng c.q. vraag wat de beste oplossing is.
Grt Paul
Volvo er is geen betere!

Gringo

Ik heb er nog steeds niets aan laten doen, c.q. andere panelen aangeschaft. Ook op andere fora is er weinig bekend van dit vervelende fenomeen.

Het ziet er niet uit en het wordt ook steeds erger.
Dus toch maar een keer naar de stoffeerder.

Ik houd u op de hoogte van mijn bevindingen.

Rob

kasper

maak een s een fototje, want ik rij in een ouwe 850 en daar ziet het er echt anders uit -als ik je reacties lees-, maar als ik t zie kan ik mischien helpen... :)

grtn Kas
francesco

Ricardo

Wel ik heb hier ook zon drie panelen liggen. Begrijp echt niet hoe dit kan. Mijn my 98 heeft hier geen last van. De panelen die ik heb zijn my 99 of 00.

markvanloo

Mn opa had het in z'n spaanse S70. Ik dacht dat komt door de temperatuurverschillen. Zon erop en dan airco aan. Maar de V70 van mijn vader heeft het ook. Zo zonde! Gelukkig nog alleen in de linkerachterdeur.
Er gaat niets boven een rit in de Zoevende Zweed naar Zwolle.

Gringo

Beste Kasper,

Bijgaand mijn foto, als het lukt. Ik ben niet zo technisch.
Dit is een deur, maar 2 andere deuren hebben er ook in gelijke of in mindere mate last van.

Je ziet het, het is geen gezicht.

Gr,
Rob

Paul75

Nou.. je gelooft het niet.. dit is mijn deur en niet eens de slechtste. Wordt er triest van als ik ernaar kijk.. Grt Paul
Trouwens wat een gelijkenis qua loslaten zeg....

Volvo er is geen betere!

Laserblue

Deurpaneel er afhalen met een injectiespuit confectielijm er onder spuiten en een zak met gewicht (zand) er in leggen, dan krijg je het wel weer netjes.

hoop ik :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

thuur

De eeste modellen 850's (t/m MY93) hebben dit fenomeen aan de onderzijde van het dashboard. M.i. een te zwakke lijm gebruikt op het gebruikte 'materiaal' (zelfs skai is van hogere kwaliteit :-X)

Gr :-\