Ook ff voorstellen

Gestart door Herman, 02-03-2020 13:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Goedemiddag,

Ik ben René Boeren, 48 jaar, woonachtig in Breda met vrouw Christa en 2 dochters, Isa en Sakura.

Sinds een goede week ben ik in het trotse bezit van een Volvo 850 van 1994. Betreft een 2,5 ltr 10V met 296.000 km.

Toevallig vandaag heb ik hem weg gebracht voor nieuw distributieriem, waterpomp en kleine olielekkage.
Olielekkage blijkt de krukas keerring te zijn, dus versnellingsbak moet eruit en evt gelijk nieuwe koppeling.
Distributie vind ik normaal onderhoud, maar de pomp van de airco is omgeleid, dus alles bij elkaar wordt het een flinke investering.

Beetje tegenvaller dus, en de auto maar ff terug gehaald om erover na te denken.
Jammer, want hij rijdt écht super.

Foto's volgen snel hoor.
Maar even nadenken of ik de kosten van de garage (dik €1500,- ) ervoor over heb.

Groetjes René.

Herman

Oh ja, en de naam Herman komt van de vorige eigenaar die de auto lang gehad heeft. Zij hebben de auto destijds deze naam gegeven.
En ik wist dat het een opknapper was hoor, maar kan altijd tegen vallen natuurlijk.....

Menno3274

Welkom, en misschien is het een optie (als dat mogelijk is) om zelf te klussen al dan niet met iemand van hier of iemand anders die kan sleutelen. Dat scheelt nogal  :)

RemkoT5

Welkom René. (en Herman)

Herman

Citaat van: Menno3274 op 02-03-2020 14:44:37
Welkom, en misschien is het een optie (als dat mogelijk is) om zelf te klussen al dan niet met iemand van hier of iemand anders die kan sleutelen. Dat scheelt nogal  :)

Ik durf inderdaad best veel zelf. Maar dit gaat een beetje boven mijn petje hoor. Daarbij moet je er de ruimte en het gereedschap voor hebben...

Menno3274

Citaat van: Herman op 04-03-2020 07:28:26


Ja, dat snap ik wel.
Voorlopig gewoon even zonder airco rijden en goed nadenken wat je wilt :)

Herman

Ondertussen een aantal 850's en S70's bekeken, maar aan allemaal zit wel werk, en ik weet nu wat ik heb hè.
Dus misschien ga ik Herman toch maar redden van de ondergang. 😃