Tank leeg gereden ?

Gestart door parts, 03-03-2020 20:50:19

Vorige topic - Volgende topic

parts

Hallo allemaal,

Bij mijn 850 sedan 96er 20V tank helemaal leeg gereden vanwege defecte brandstof meter.
alle lampjes gingen aan en toerenteller op 0 auto laten uitrollen was vlak bij mijn werk 05:45 vandaag.

Nu 3* 10 liter euro 95 bijgevuld en bij iedere 10 liter geprobeerd maar niets.
De pomp lijkt onbelast te lopen iets hoger en luider in geluid heb nog niet ontlucht om te kijken of er benzine komt.

Kan er een filter dicht zitten in de tank?

Ries van de Zilverschuit

Zeef voor de brandstofpomp vuil, benzinefilter verstopt? Kijk maar even of je druk hebt op de injectorrail.

Ik kan je wel vertellen dat er na een kwart eeuw nogal wat zooi, zelf gezien, onder in de tank ligt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

RemkoT5

En al iets gevonden/?
Heb je kunnen ontluchten en weer brandstof tot aan de motor?

parts

Geen druk op de fuel rail dus andere filter plaatsen pomp ook ?
Kan deze kapot intern zodat die nog draait maar niet meer verpompt ?
Morgen middag mee verder staat nu op m'n werk.

Ries van de Zilverschuit

Eerst filter vervangen? Kost de wereld niet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

parts

Loopt weer  :eusa_clap:

Filter aanvoer los en proberen, geen benzine oke pomp dus.
Een gebruikte pomp bij bij Volvo sloop via onderdelenlijn.nl ook nog een nieuwe besteld voor mijn andere Volvo waar ik pas deze pomp uit had gejat. :eusa_naughty:
De pomp eruit gehaald en wat zie ik theezakje/ aanzuigfilter weg?
Dus vuil in de pomp als daar een 2e filter/zeef zit dan zit die natuurlijk dicht.
Vandaar dat de pomp onbelast loopt (hoger toeren dan normaal) zonder iets te geven.
De andere pomp erin en eerst wat verpompen in een jerrycan.
Daarna nieuw filter aangesloten en pomp laten draaien toen ontlucht er kwam meteen benzine uit ventiel op de fuelrail.
En starten maar en lopen als als het bekende zonnetje.
Er zit nu een verbeterde pomp in veel kleiner stiller als de Bosch je hoort hem amper.
Ook zit er nog een extra massa aan de metalen buisjes in de pomp en deze wordt buiten de pomp nog eens aan de massa gehangen.
Het theezakje zit ook anders vast, tenminste daar lijkt het op.
Wel nog een keer de beugel van het filter uitboren daar zit nu nog een stuk afgebroken bout in >:(
Nu zit de filter met een grote tyrap vast die roest i.i.g. niet maar zal wel niet apk waardig zijn toch :eusa_naughty:

parts

O ja, ik had hem dus niet leeg gereden want na 3 keer 10 liter te hebben bijgevuld, bij tankstation 500m verderop gehaald met een jerrycan.
Hierna stond de benzinemeter op bijna 50 liter dus ik had nog een kleine 20 liter erin zitten.
Ik vond het als zo raar hij kon nog niet leeg zijn hij loopt ong. 1 op 10 het is een 2.5 20V automaat.
Normaal verbruik toch?

Ben i.i.g weer een gelukkig mens  :laugh: