ALARM KRIJGEN WE ER NIET AF

Gestart door MARGAROB, 24-06-2005 21:37:12

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

Citaat van: MARGAROB op 24-06-2005 22:36:41
hierboven werd gevraagd is jekeyboard je caps lock key kwijt?

die reactie had niets met je bericht te maken, maar met het feit dat je in je bericht alles met hoofdletters schreef... dat schreeuwt zo.

MARGAROB

we hebben de zekering 6 eruit gehaald, was gouden greep
maar nu alleen te gebruiken met sleutel en deze vergrendeld alleen de bestuurdersdeur ???
hoe kunnen we dit oplossen???
voorheen konden we met de sleutel centraal vergrendelen

MARGAROB

ja, die zit er al weer in werkt dus niet

MARGAROB

lukt niet want module zit aan printplaat en er zit maar 1 stekkertje zichtbaar aan de zijkant

MARGAROB

zodra we zekering 6 terug doen gaat tie wer in bewakingsfase ,kan met ab niet uitgeschakeld worden dus gaat bij openen deur weer op alarm.
denk dat ab niet werkt??? misschien toch batterijen slecht???

MARGAROB

ja, dat klopt
groen met 7 draadjes eruit het lijkt of de module in een soort connector vastzit

MARGAROB

ja, klopt moet dat met zekering 6 terug of moet ik hem op contact zetten of alleen de stekker los halen.

MARGAROB

goed stekker eruit nu ,alleen als we zekering 6 erin doen gaat tie gillen zelfs met stekker eruit,??

MARGAROB

nee werkt ook niet ,hij blijft gewoon op alarmfunctie.
maandag maar naar de dealer .
bedankt zover vooor allle adviezen julie horen nog wel .

elianmars

Citaat van: Ludo op 25-06-2005 17:22:33
ik weet niet of je die opnieuw moet programmeren als de batterijtjes vernieuwd worden. ??

Dat ligt er aan. Als de batterijen er te lang uitblijven wel. Worden de batterijen redelijk snel verwisseld, dan wordt de code nog even onthouden.

MARGAROB

bedankt, gaan we nakijken.

MARGAROB

;D onze eigen garage raad ons aan het systeem onklaar te laten maken volgens hem zijn er erg veel problemen mee.
bij de volvodealer geweest, die was zeer verbaasd dat we hem rijdend hadden gekregen .
had inderdaad weleens info gehad over zekering 6 ,
maar hij zei dat het systeem goed moet kunnen werken ,raadde aan het kastje een nacht in de vriezer te leggen en dan te resetten, moet alles wel weer geprogrammeerd worden .
anders is er een dummy te koop die 7,00 euro kost en de centr. vergrendeling wel weer mogelijk maakt.
weten jullie daar meer over???
zijn er echt zoveel problemen met dat alarm??
onklaar maken kost ong. 150,00euro

thuur

Dat vriezen dat werkt niet! Doel is om het geheugen helemaal leeg te krijgen (lang elektrotechnisch verhaal).

Gewoon resetten moet afdoende zijn, maar nogmaals: ik denk dat dat kastje de geest heeft gegeven :-\

Wat je wel kunt doen is het kastje afkoppelen, alle pennen kortsluiten (met alu-folie oid) en dan een 24u laten liggen (nee niet in de vriezer ;D). Dan is alles wat je er zelf aan kunt doen wel gedaan.

Als je handig bent kun je het kastje eens open maken en de solderingen goed inspecteren, vooral bij de stekkers.

De dummy is een overbruggingsrelais wat pennen 50E en 50F kortsluit. Je kunt ook een zelf een kabel maken, maar details liever over PB om begijpelijke redenen ;)

Gr 8)

Peertje

Vanochtend was ik dus de L*L.  >:(
Ik moest vanochtend naar m'n werk en druk op het knopje van de AB.
De AB gaf zoals gewoonlijk een zachte klik maar de auto reageerde totaal niet. In alle mogelijke standen geprobeerd het alarm eraf te krijgen maar niets mocht baten. De auto met de sleutel opengemaakt en toen ging het alarm dus af. Zekering 6 eruit. Starten en gaan.
Maar op het moment dat ik de zekering erin doe en ik doe een deur open gaat ie weer loeien. Het is niet hetzelfde alarm wat Marga en Rob hebben want het plaatje van de AB komt me niet bekend voor. Ik heb zo'n ledje in het midden op het dashboard onder de voorruit. Wat kan ik het beste doen en waar zit bij mij dat relais?

Gelukkig kan ik wel de auto op alarm parkeren. Alles op slot, zekering terug, motorkap dicht.  ;D
Hé? Geen banner meer?

MARGAROB

hallo, werkte idd niet naar de dealer heeft het ok met folie geprobeerd ,niets dus .
nu heeft tie er een servicemodule ingezet werkt het alarm niet meer maar verder alles wel. helemaal gratis!!!
nieuwe module plus ab kost 250,00euro
moeten we nog maar eens over denken.
ook de lampjes van het alarm branden trouwens wel als tie dicht zit

thx voor alle hulp, misschien hebben we jullie vaker nodig!!!