ALARM KRIJGEN WE ER NIET AF

Gestart door MARGAROB, 24-06-2005 21:37:12

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Ludo op 28-06-2005 23:14:31
de module krijgt van de ontsteking ook signalen. (bobine ?)

Is het niet zo dat de module de bobine lamlegt als het alarm actief is?

Dan nog: als het alarm de boel beziebelt kan je motor wel degelijk een paar vonken missen met 'illegale-emissie-waarden' als gevolg.

Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 28-06-2005 23:22:26
Citaat van: thuur op 28-06-2005 23:17:33
Is het niet zo dat de module de bobine lamlegt als het alarm actief is?

ja, dat dacht ik eerst ook.
maar het zijn inkomende signalen die de module moet ontvangen van de bobine.  ???
kan dat wel?.

Zeker kan dat: hieruit kun je gemakkelijk het toerental afleiden. Maar wat moet een alarm met deze gegevens?

Gr ???

Peertje

Nou... Ik heb alles stekkers losgehad maar op het moment dat ik 210/211 erin duw  en zet het contact aan of doe een deur open "Whééééééé"
Soms begint ie ook te gillen als ik alleen het relais erin doe.

Werkt goed hoor, dat alarm.  :-\
Hé? Geen banner meer?

Peertje

De vorige eigenaar (bij sommige van jullie wel bekend) heeft mij de reparatiebonnen nagelaten. Ik ben eens in de papieren gedoken en wat zien ik.... Het relais (partnummer 9166157) is al 2 keer vervangen bij Volvodealer de Beemd. De eerste keer was 7-06-2002 en de 2e keer 6-04-2004. Ik begin te vermoeden dat mijn roffeltje een electronisch probleempje heeft waardoor hij een aantal electronische onderdelen kapot doet gaan.
:'(
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: SnakeByte op 29-06-2005 13:55:28
De vorige eigenaar (bij sommige van jullie wel bekend) heeft mij de reparatiebonnen nagelaten. Ik ben eens in de papieren gedoken en wat zien ik.... Het relais (partnummer 9166157) is al 2 keer vervangen bij Volvodealer de Beemd. De eerste keer was 7-06-2002 en de 2e keer 6-04-2004. Ik begin te vermoeden dat mijn roffeltje een electronisch probleempje heeft waardoor hij een aantal electronische onderdelen kapot doet gaan.
:'(

In dat geval zou je veel componenten regelmatig defect hebben, vooral lampjes.

Massarail en -punten schoonmaken en de spanningsregelaar van de dynamo en de dynamo zelf laten doormeten.

Is hier verder alles ok, dan is misschien je ontvangerkastje kaduuk. In een uiterst geval het cv-relais of de bobine (omdat deze ook op het alarm zitten). Nog uitzonderlijker zou de startmotor zijn, aangezien de inschakel-stroom voor de startmotor door het alarmrelais loopt.

Gr 8)

Peertje

Citaat van: thuur op 29-06-2005 15:24:31

Massarail en -punten schoonmaken en de spanningsregelaar van de dynamo en de dynamo zelf laten doormeten.

Is hier verder alles ok, dan is misschien je ontvangerkastje kaduuk. In een uiterst geval het cv-relais of de bobine (omdat deze ook op het alarm zitten). Nog uitzonderlijker zou de startmotor zijn, aangezien de inschakel-stroom voor de startmotor door het alarmrelais loopt.

Gr 8)
Lampjes .... ik heb een keer een achterlicht en een stadslampje vervangen maar meer ook niet. Ja het geeikte dashboardgeneuzel, je kent dat wel. Maar die doen het nu ook allemaal keurig.

Van de rest wat je schrijft, thuur, snap ik niet veel. Denk dat het een dealertje wordt. Helaas. Volgens mij heeft de Beemd er niets aan kunnen doen aangezien het relais al 2x vervangen is en er door de vorige eigenaar een zwart plakkertje over het emissie/lambda-lampje was geplakt met de mededeling "ja, de dealer zei dat ik er gewoon maar mee moest doorrijden"
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: SnakeByte op 29-06-2005 15:38:39
Citaat van: thuur op 29-06-2005 15:24:31

Gr 8)
Lampjes .... ik heb een keer een achterlicht en een stadslampje vervangen maar meer ook niet. Ja het geeikte dashboardgeneuzel, je kent dat wel. Maar die doen het nu ook allemaal keurig.

Dan denk ik ook niet dat je een elektronicaprobleem hebt! Da's goed nieuws ;)

Citeer
Van de rest wat je schrijft, thuur, snap ik niet veel. Denk dat het een dealertje wordt. Helaas. Volgens mij heeft de Beemd er niets aan kunnen doen aangezien het relais al 2x vervangen is en er door de vorige eigenaar een zwart plakkertje over het emissie/lambda-lampje was geplakt met de mededeling "ja, de dealer zei dat ik er gewoon maar mee moest doorrijden"

Wees niet zo triest.. :-* De volgende verdachte is m.i. het ontvangerkastje. Ken je niemand met hetzelfde kastje? Of een bevriende garagist die een auto met zo'n kastje te koop heeft staan? Dat je het even kunt uitwisselen/proberen, bedoel ik dus.

Gr ;)

MARGAROB

hallo, nu met de servicemodule doet de cv het zoals ik zei blijkt ook de startonderbreker gewoon te werken, dus auto start niet!!!
maar weer zekering 6 eruit . dus toch tijdelijk maar een dummy???
we worden hier niet echt blij van. bij onze dealer is nieuw kastje 205,00 ex.btw en dan nog programmeren??is dit redelijk ,waar kun je anders terecht?

Peertje

Citaat van: MARGAROB op 29-06-2005 16:54:18
bij onze dealer is nieuw kastje 205,00 ex.btw en dan nog programmeren??

Volgens mijn bonnen kostte het relais 160 euri , maar dat is wel al een tijd geleden.

Even een kleine update mijnerzijds:
Sinds ik het "dummyrelais" erin heb zitten en de boel heb gereset brand mijn lambda/emissie lampje ook niet meer en gaat niet meer aan. Misschien is dit te vroeg gesproken want hij bleef voorheen (voordat ik die lambdasonde van Zippo erin had) ook wel eens een paar dagen uit. We houden jullie op de hoogte.
Hé? Geen banner meer?

Peertje

Citaat van: SnakeByte op 05-07-2005 13:23:53
Misschien is dit te vroeg gesproken .......

YEP!

Hij's weer aan..... >:(
Hé? Geen banner meer?

Bouma206

Zo dit is een oldie!
Nou ik heb dus precies het zelfde. Vanmorgen lekker rustig naar de auto en druk op het knopje. Wel het zachte klikje van de AB maar geen reactie van de volvo. Nog maar een keer of 10 proberen vanuit alle hoeken. Helaas geen resultaat.
Deur met de sleutel open maken en ja hoor alarm. Ben blij dat het bij mij alleen de alarmlichten zijn die knipperen geen geloei dus.
Maar goed ik heb de auto dus echt niet aan gekregen. Wat moet ik doen? Ik denk dat ik vanmiddag bij thuiskomst eerst nr 6 eruit ga halen.
Maar hoe verder? Mijn 2de kastje doet het ook al niet. Die begon met haperen en vervolgens heeft die de geest gegeven.
Hoe kan dit? Gisteravond helemaal niets en ook daarvoor geen centje pijn.
Ik heb een klein puntje met rood lampje in het midden onder het voorraam op het dashboard. Mijn handzender ios de rechthoekige met 2 rechthoekige knopjes een grote en een kleine.
Help?

Fryslân boppe!!!!

quaint

kleine tip.

ga er niet vanuit dat nieuwe batterijen ook nieuw zijn. Deze kunnen al heel lang ergens liggen. Ik heb de verkoper eens 10 batterijen laten doormeten voordat ik er een paar goede van had. Beter de batterijen komen waar ze veel verkocht worden.

succes, en dus niet gelijk een nieuw kastje kopen.