Storing Volvo V70 1997, wie kan hem uitlezen?

Gestart door Berendp, 10-03-2020 11:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Citaat van: volvobug op 16-03-2020 21:11:57
....
Devies is toch uitlezen, liefst ook foutcode hier posten voor de meedenkers. Als het een 10V is, daar kun je het motormanagement niet van uitlezen met VolFcr. Dat kan alleen met de "led-methode".
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Michaell

#16
Werkt dat ook bij een V70 classic? Cool.

https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=79406

Zelf een kasje maken? De onderdelen zijn nog geen: €2,-

volvobug

Kastje maken vond ik zelfs teveel werk  ;D zo kan het ook met een ledje, weerstandje, wat draad en stukjes paperclip:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: volvobug op 22-03-2020 19:51:37
Kastje maken vond ik zelfs teveel werk  ;D zo kan het ook met een ledje, weerstandje, wat draad en stukjes paperclip:



Ha, ik heb een luxe versie, met drukknop ;-)





--
Autogas Inside . . .

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Gheghe.  ;D Daar is geld over de balk gegooid.  ;)

Berendp

Bedankt voor de reacties! Ik ga proberen om zo'n led ding te maken.

Berendp

Ik heb doormiddel van de led methode en met hulp van Michaell de foutcode uitgelezen. Bleek foutcode 314 te zijn. Begreep dat deze een storing in de nokkenassensor aangeeft. Daarna nog even met mijn VAG kabel uitgelezen. Konden deze foutcode niet vinden maar ik heb bij de kabel ook geen pinnetjes verwisseld. Kwamen er nog vier foutcodes uit.. Ecc-135, ECC-414, ECC-411 en ECC-316.  Uitgelezen met brickdiag.

Bedankt voor de reacties. Ik ga de nokkenassensor vervangen en hoop dat ik daarmee het probleem verholpen heb. Iemand nog tips voor de andere foutcodes? Of kan ik ze beter negeren?

cornelis-b

Overige foutcodes resetten in brickdiag en kijken of ze weer terug komen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Michaell

Ik heb ff voor je in VIDA gekeken voor alle foutcode's die je hebt gevonden:

ECU: 314: Camshaft signal. Signal faulty. Permanent fault, B5252FS
ECC: 135: The engine coolant temperature (ECT) signal from the engine control module (ECM) is a pulsed signal, the frequency of which changes with temperature. Diagnostic trouble code (DTC) ECC-135 is stored if the control module detects that the pulses from the engine control module (ECM) are missing for more than approximately 6 seconds when the engine is running.

The control module adopts a substitute value corresponding to 87.5°C.
Possible source

  • Short-circuit to supply voltage or ground in the signal cable.
  • Open-circuit in signal cable.
  • Contact resistance in terminals.
  • Defective engine coolant temperature (ECT) sensor. (meest waarschijnlijke oorzaak).
ECC 414: ECC-414 Fan motor passenger compartment temperature sensor. Ff schoonblazen met wat perslucht. Zit vast vol stof.
ECC 411: Diagnostic trouble code (DTC) ECC-411 is stored if the control module detects that the signal to the blower fan motor power unit is faulty.
ECC 316: Diagnostic trouble code (DTC) ECC-316 is stored if the control module detects that the damper motor does not change position within approximately 15 seconds of activation

Als je de nokkenassensor besteld, vergeet niet de koelvloeistof temperatuur sensor ook mee te bestellen. Is goedkoop (rond de €20,-), en je hebt een error code die ook daarnaartoe verwijst.
Deze zit precies onder je thermostaat. Wel ff je koelvloeistof peil laten zakken.

Dan inderdaad ff de error code's resetten en kijken of ze terug komen. Komen ze wel terug, dan heb je nog wat dingetjes die aandacht nodig hebben (zie hierboven).

volvobug

Die temperatuursensor vervangen is zeker niet verkeerd als die nog nooit vervangen is, maar de 315 code zal er meest waarschijnlijk niet mee verdwijnen. Er zijn vele ECC's inclusief die van mij die die code er permanent in hebben zitten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

The Demon

Neem wel een originele temp.-sensor, immitatie gaat binnen een jaar rare storingen geven.
Got the T-shirt!