Vervangen cylinderslot achterklep (850 estate)

Gestart door marc-850, 10-03-2020 18:21:26

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Omdat ik hier nergens kon vinden hoe je het cylinderslot eruit haalt van een achterklep van een 850 estate, hierbij een omschrijving van hoe dat werkt.
Wellicht dat iemand het ook ooit nodig heeft. Zorg er wel voor dat de sleutel in het slot zit!
Overigens heb ik geen idee of het bij een sedan ook zo werkt...

Als eerste verwijder je het borgringetje (A), waarna je het heveltje (B) eraf kunt halen.
Vervolgens kun je het veertje (C) eraf schuiven (eerste kijken hoe het hoort te zitten).
Dan wip je met een schroevendraaiertje het lipje (D) iets naar buiten (niet te ver, anders zou het af kunnen breken), en tegelijkertijd trek je dan de bus (E) naar boven eruit.

Van de volgens stap heb ik helaas geen foto, maar wijzigt zichzelf:

In principe zit het cylinderslot nu los. Je ziet nu een zwarte 'dop' zitten, die je naar boventoe los trekt, en de andere helft (het slot zelf) trek je aan de sleutelzijde eruit.
Montage uiteraard in omgekeerde volgorden, alleen druk je dan (E) weer terug, zonder dat je handeling (D) hoeft te doen.

Stefan

Dank je voor het posten hiervan :eusa_pray: Ik heb vandaag geprobeerd dat veertje in situ terug te plaatsen, zonder succes uiteraard ;D Wat een gepriegel boven je hoofd.
Ik zie nu dat je dit eerst kunt samenstellen en dan terug paatsen. dank u  :eusa_clap:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)