Spontaan uitvallen motor

Gestart door Appie, 03-01-2003 17:26:21

Vorige topic - Volgende topic

Appie

het komt de laatste tijd regelmatig voor dat ik na het uitzetten van de motor niet meer kan starten, wanneer je dan even geduld hebt werkt de boel spontaan weer en kan je weer normaal starten. Ook tijdens het rijden of bij het stilstaan bij een stoplicht is het al voorgekomen dat de motor spontaan stopt en daarna even niet meer te starten is. Zeer vervelend en het geeft je geen fijn gevoel omdat het op elk moment kan gebeuren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Ik heb de startonderbreker al laten onderbreken en die was het niet want het niet kunnen starten doet zich nog steeds voor.

Johann

Hier zijn net een paar discussies over geweest.

Hier kun je deel twee vinden en daar staat weer een link naar deel 1.

Succes! ;)

Appie

Ter verduidelijking van het probleem het volgende, met niet kunnen starten bedoel ik ook niet kunnen starten de sleutel omdraaien en........................niets wanneer ik op een gegeven moment weer contact krijg is het lopen in één keer.

Wil

Hoi,

Ik heb bij een Audi80  1.9E ook weleens last gehad van het spontaan uitvallen van de motor.
Bleek een printbreuk in de benzinepomp relais te zijn; diagnose via een manual vastgesteld.  Relais behuizing eraf gehaald en alle verbindingen doorgesoldeerd van het printplaatje.
Probleem is hiermee opgelost.

denkweb

http://www.netdreams.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Techniek;action=display;num=1029003678

Staat een heel verhaal van mijn kant over een dergelijk probleem met een tdi-estate... en daar heb ik maanden mee lopen leuren voordat het bleek dat de startonderbreker ook aan slijtage onderhevig is...

Frans Harkema

Mijn GLT heeft op dit moment hetzelfde euvel. Zo ben je aan het rijden, zo sta je stil. Je wordt er wel handiger op, want als ik merk dat de motor weer stilvalt, trap ik de koppeling in, draai het contact naar nul en start de auto weer (soms even doorstarten). Dit alles tijdens het rijden, niet prettig, maar ik weet even geen oplossing.

jan855t5r

Frans,

Je contact TIJDENS het rijden terugdraaien naar 0 is linke soep! Als je een stuurbeweging maakt kan het STUURSLOT er zomaar in vallen!!

Groet
Jan