Bedankt!

Gestart door elianmars, 24-06-2005 22:47:04

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Gisterenavond reed ik met de T-5 en het viel me op dat er water te horen was ergens onder het dashboard. Echt klotsen.
Ook maakte de ventilator rare geluiden bij bepaalde bochten.

Deze woorden even ingetypt bij zoeken en hopla, daar was het antwoord al.
Afvoer verstopt.

Vanmorgen de boel hier en daar gedemonteerd, handdoek erbij, slangetje er afgehaald en ja hoor, een hoop troep in het afvoergaatje.
Dat er uit gerommeld, het slangetje er snel weer opgedrukt en daar ging een stroom water de straat op.

Wat zat daar een hoop water in, zeg! :o :o

Wat ben ik toch blij met alle wijze raad en adviezen  hier op het forum!! ;D ;D

baxie

Hee dit klotsende geluid hoor ik ook al een paar dagen onder het dashboard vandaan komen! Ga morgen de boel ook maar eens los "slopen" dan. Beetje te doen?

elianmars

Citaat van: baxie op 25-06-2005 00:00:34
Hee dit klotsende geluid hoor ik ook al een paar dagen onder het dashboard vandaan komen! Ga morgen de boel ook maar eens los "slopen" dan. Beetje te doen?

Ja, is heel makkelijk.
Het paneel aan de passagierskant even loshalen. Bekleding opzij halen, zwarte kunststof plaat weghalen en dan zie je het zwarte slangetje zitten, precies in het midden van de auto.
Let wel op dat er een hoop water uit kan komen, als je het slangetje loshaalt en de verstopping verwijdert (ik had daarvoor een handdoek neergelegd).

Succes! :) ;)

baxie

Citaat van: elianmars op 25-06-2005 00:04:35
Citaat van: baxie op 25-06-2005 00:00:34

Ja, is heel makkelijk.
Het paneel aan de passagierskant even loshalen. Bekleding opzij halen, zwarte kunststof plaat weghalen en dan zie je het zwarte slangetje zitten, precies in het midden van de auto.
Let wel op dat er een hoop water uit kan komen, als je het slangetje loshaalt en de verstopping verwijdert (ik had daarvoor een handdoek neergelegd).

Succes! :) ;)

Mooi dan ga ik morgenochtend meteen aan de slag als het nog niet zo warm is!
Ja zal er wel een paar handoeken naastleggen want hij klotst er aardig over!
Bedankt ;D

thuur

Mocht je erg veel 'vocht vangen' in je karpet, een oude kussensloop vullen met kattenbakkorrels en dit een dagje of 3 laten liggen. (geen houtsnippers oid, gewoon echte korrels)

Alhoewel je met dit weer 2 dagen met de ramen open hetzelfde effect bereikt :P

Gr 8)

baxie

Vanmiddig de boel eens ff losgegooid... Trek het slangetje eraf en hee geen water >:(
Toen maar eens ff met een kromgebogen theelepeltje in het gat lopen pieren van het kachelhuis.
Ineens kwam me er een stoot water uit met allerlei bruine drap en takjes enz.(en natuurlijk had ik het afvoerslangetje binnen liggen!) Had aan mijn 2 badhandoeken echt niet genoeg :'(
Hele rechter voorzijde blank wist niet dat er zoveel water in kon zitten zeg.
Maar goed hij klotst niet meer ;D

elianmars

Citaat van: baxie op 25-06-2005 19:40:04
Vanmiddig de boel eens ff losgegooid... Trek het slangetje eraf en hee geen water >:(
Toen maar eens ff met een kromgebogen theelepeltje in het gat lopen pieren van het kachelhuis.
Ineens kwam me er een stoot water uit met allerlei bruine drap en takjes enz.(en natuurlijk had ik het afvoerslangetje binnen liggen!) Had aan mijn 2 badhandoeken echt niet genoeg :'(
Hele rechter voorzijde blank wist niet dat er zoveel water in kon zitten zeg.
Maar goed hij klotst niet meer ;D

;D ;D
Ik hield al rekening met een hoop water, dus drukte het slangetje er weer snel op, toen de verstopping er uit was.
Ik heb hier op het forum ergens gelezen dat het zo'n 1,5 liter is, wat er in die bak staat, als de boel verstopt is  :o

In ieder geval ben je nu wel van het geklots af. Bovendien lijkt het me ook niet echt gezond als er zoveel water in het kachelgebeuren staat.........