Aandrijfas wil er niet meer in [OPGELOST, FOTO'S]

Gestart door sven861, 07-06-2011 19:37:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sven861

Hoe zou ik zo'n hot-flush moeten aanpakken?

Welke type bakken geven wel problemen met mijn type auto? en waar vind ik die info?
PA1SVM........Volvo 4 Life

-D©©©L-

Een hotflush doe je met een hotflush machine. Die verwarmd de olie tot ca 100 graden en filtreert de uitgaande olie. Een run duurt een paar uur.

De bakken die een andere generatie sensoren gebruiken of een ander type spoelen in en het kleppenblok. Ook een afwijkende eindoverbrenging is een no-go.
Bron ? Dunno, ervaring en know-how.

sven861

PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

#33
Zoals het er nu uitziet kan ik deze week een 2ehands 1208 890 bak ophalen met 150k ervaring.

Er komt beweging in  :D

(motor rijden is best leuk maar omdat het nu "moet" om naar het werk te komen is het toch minder  :eusa_shhh:  )
PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

#34
Gisteravond bij Thuur de bak gedemonteerd en meegenomen richting mijn V70. Donderdag wordt mijn V70 opgehaald met de autoambu richting monteur.

Er komt schot in  :D

PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Vandaag mijn V70 weer kunnen ophalen. Heerlijk om er weer in te kunnen rijden.... :eusa_dance:
De bak schakelt prima en soepel. Er zat een 1208 956 bak in en nu een 1208 890 van een 855R.
Het enige jammere is dat het trillen van stuur NIET is opgelost. Dit avontuur begon met het zoeken naar de trilling. Nu eerst maar eens de redelijk versleten blokken en schijven aan de voorkant vervangen. We zullen zien.

Maar ik rijd weer !!!! :eusa_dance:
PA1SVM........Volvo 4 Life

)()()sT

Gefeliciteerd!
Mooi inderdaad dat je de bak van die slopert overgenomen hebt; dat we daar niet aan gedacht hebben :D

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die bakken?

UserID6342

Mooi dat je weer 'on wheels' bent Sven.  Begin met het zoeken naar trillingen altijd logisch met zoeken.  Anders ben je dadelijk en een vermogen kwijt aan nieuwe onderdelen en je auto trilt nog...

thuur


sven861

Citaat van: )()()sT op 09-07-2011 19:12:13
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die bakken?

Sommige bakken zijn hetzelfde, hebben alleen een andere koppelomvormer...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,50572.msg1055654.html#msg1055654
PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Citaat van: Dirk342 op 09-07-2011 19:19:08
Mooi dat je weer 'on wheels' bent Sven.  Begin met het zoeken naar trillingen altijd logisch met zoeken.  Anders ben je dadelijk en een vermogen kwijt aan nieuwe onderdelen en je auto trilt nog...

Helemaal mee eens......de blokken en schijven moeten echt, die zijn echt op......in de hoop dat t trillen weg is
PA1SVM........Volvo 4 Life

sven861

Gisteravond mijn blokken en schijven aan de voorzijde vervangen. Was zeker nodig! Op de blokken zat soms nog maar 1mm op en de schijven waren echt behoorlijk verroest aan de binnenzijde op de naaf, er kwamen `klonten` roest eruit zetten toen de schijf eraf kwam. Na het volledig schoonmaken van de naaf (was echt nodig) ook de gangbaarheid van de schuivende klauw bekeken.....na goed schoonmaken alles weer netjes gangbaar en soepel. De klauwen ook schoongemaakt met staalborstel en daarna in de kopervet gezet. Onderhoud was dus wel nodig hieraan.

Toen naar huis de snelweg op.........80% MINDER TRILLING !!!!  :eusa_clap:

Scheelt echt een heel stuk...erg blij mee natuurlijk. Als blijft ie soms beetje trillen bij 120 km/u en zeker als ik dan accelereer...we gaan verder zoeken.......              rechter aandrijfas?

Greets, Sven
PA1SVM........Volvo 4 Life