Jankooo stelt zich voor

Gestart door Jankooo, 08-04-2020 22:05:52

Vorige topic - Volgende topic

Jankooo

Na inmiddels 6 jaar Volvo te rijden en gebuik te maken van alle kennis op dit forum, hoogste tijd me eens voor te stellen!
Ik ben Janko, 40 jaar, heb 3 kinderen, woon in Groningen, werk als internationaal project leider en heb van jongs af aan al wat met auto's.
Van al m'n auto's altijd zo veel mogelijk zelf het onderhoud en de niet al te ingewikkelde reparaties gedaan.
De lol voor mij was en is om uiteidelijk voor weinig geld toch wat leuks te rijden!

Eerste Volvo was een zwarte V70 classic TDI waar ik jarenlang met veel plezier in heb gereden.

Anderhalf jaar geleden kwam ik dezelfde auto (weer zwart, weer TDI) tegen maar met een stuk minder kilometers en met een leuke chip erin :-)
Ook veel plezier van gehad en elke keer weer genieten van hoe dat koppel erin knalde!

Inmiddels moet er meer aan versleuteld worden dan z'n dagwaarde is, dus is het tijd voor een volgende.
Met de extra fijnstofheffing, vond ik dit ook wel een geschikt moment om na plm 15 jaar van diesel naar g3 over te stappen.
En de V70 is fantastisch, maar stiekem vond ik de 850 altijd al net iets mooier.

En zo geschiede: gisteren overgenomen van SnoobyDoo en dus nu helemaal van mij: Volvo 850 T5-R uit 1995, op g3, automaat, DOP.

En ja, van dat gevoel en geluid word ik erg blij :-)

Ik hoop er veel plezeir aan te beleven, er zijn genoeg dingen aan te doen en met 578dkm verwacht ik ook geen onderhoudsarme auto.
Wees gewaarschuwd, ik ga hier komende tijd waarschijnlijk veel vragen stellen om te zorgen dat deze bolide de aandacht krijgt die nodig is!

volvobug

Welkom hier, je hebt al een beste voorgeschiedenis voor dit forum.  :D Duidelijk ook nu waarom SnoobyDoo ineens weer een R zoekt.

Ennuh, kom maar op met die vragen!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jankooo

OK, gelijk maar vraag 1 dan :-)
Dakraampje wilde niet goed open / dicht, bleek links een armpje afgebroken te zijn welke het dakraam vasthoudt en in de rail loopt.
Wrsch niet toevallig lag er nog een intact armpje in de armsteun, zie foto.

dakraam rail:

armpje afgebroken:

reserve armpje, intact:

Het lukte me niet uit te vogelen hoe ik dit intacte armpje nu in de rail geplaatst krijg zonder hele dakraam geleding te moeten demonteren (hemel eruit, veel werk, enz).

- Heeft iemand tips of ervaring hoe deze in de rail te monteren?
- En zo niet, iemand tips of ervaring met hele dakraam + geleding van binnenuit demonteren? (lijkt me een rotklus...  :( )

SnoobyDoo

Welkom op het forum Janko.
Dit wordt een blogje dat ik uiteraard ga volgen!
Richie: All right! Take it easy you bitch! I mean, Your Bitchness..I mean Lady Bitch of, oh God Eddie, what do you call them? Eddie: Jugs, what do you call em?

Died850

Welkom op het forum janko! Leuk duotje, of is de TDI al weg?

Om het armpje te vervangen van het schuifdak moet je de hele cassette uitbouwen zodat je de rail kan demonteren.

Jankooo

Citaat van: Died850 op 09-04-2020 08:33:06
Welkom op het forum janko! Leuk duotje, of is de TDI al weg?

Om het armpje te vervangen van het schuifdak moet je de hele cassette uitbouwen zodat je de rail kan demonteren.

Dank. TDi staat voor nu geschorst op de oprit, in afwachting of iemand hem wil overnemen.

Jammer dat toch de hele cassette eruit moet, maar duidelijk.
Ik kan een goede gebruikte complete cassette met dakraam overnemen uit een V70 classic.
Is deze 1 op 1 uitwisselbaar?

Died850

Cassette van een V70 is een op een te wisselen. Maar vervangen is ook goed te doen alleen net iets meer werk. Als je hulp wilt hebben mag je mij een PB doen. Heb al vele schuifdaken gedaan haha ;).