C70 SC 900 4x100 watt

Gestart door Antracs, 12-04-2020 22:59:02

Vorige topic - Volgende topic

Antracs

Ik ben het audio systeem aan het nakijken.

FM ontvangst was erg slecht. Ik heb de connector in de kofferbak met de gemotoriseerde antenne schoongemaakt en de contacten gebogen zodat ze beter contact maken en ineens is de ontvangst veel beter.

In de rechterdeur bleek een speakerstekker niet aangesloten, die werkt nu weer.
Bovenop in het dashboard zitten tweeters en die tweeten niet. Volgens mij 8 Ohm.
In totaal zijn er 4 uitgangen aan de versterker, plus een extra uitgang via de losse dolby processor, allemaal met de SC 900 verbonden via DIN stekkers.
In m'n zijdeur zitten 2 speakers. Zal wel parallel geschakeld zijn 2x8 Ohm wordt 4 Ohm. Maar wat nu te doen met die tweeters? Horen die ook parallel geschakeld of moeten die afgekoppeld zijn om niet op 2,6 Ohm uit te komen?
Elders lees ik dat de C70 coupe 5 Kanaalstraat audio via 10+1 speakers heeft.

Ik ben nu het draad harnas onder het dashboard aan het bekijken. Moeilijk om bij te komen en vrijwel geen documentatie. Daar moeten ergens de draden van de 2 speakers uit de deur en de tweeter contact maken met de kabelboom die vanuit de kofferbak met de ver sterker loopt.
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

elianmars

Het komt regelmatig voor dat de tweeters kapot zijn.
Ik gok dat ze beide kapot zijn. Was bij mijn C70 hetzelfde verhaal. Via via twee andere geregeld en klaar  :)

T5-4life

Aan beide kanten van het dashboard zit een splitsing. De ene kant gaat naar de tweeter en de andere kant gaat naar de deur.
En wat Marcel zegt: 90% van alle tweeters zijn kapot
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm