Olie bij oliedruk sensor

Gestart door richard911sc, 14-04-2020 21:08:21

Vorige topic - Volgende topic

richard911sc

Hallo,
Bezig geweest met dat rottige handschoenen kastje, was natuurlijk afgebroken en wilde niet meer open.
Diverse manieren geprobeerd en uiteindelijk gelukt.
Van het een komt het ander, en heb nu dus nog een ander probleem.
Er zit een olie waas tussen peilstok en rondom de Kabelboom en oliedruk sensor.
Vorig jaar Carter ventilatie gedaan, daarna de turbo koelslangen, geen lekkages geen olie etc.
Nu dus olie op die plek, nu zei iemand tegen mij dat het de oliedruk sensor kan zijn, en deze lekt door de aansluiting..
Iemand die dit herkent?, Tips..scheelt mij veel zoekwerk.
Vr Gr Richard

Ries van de Zilverschuit

Effe schoonspuiten met remmenreiniger en dan de auto stationair laten draaien? Of een poosje mee rijden en dan nog eens kijken waar het vandaan komt? Door de rijwind vliegt de olie wel alle kanten op zodat het lastig te zien is waar het vandaan komt.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

richard911sc

Bedankt voor je reactie Ries, ga ik eens proberen.
Handige tip

Gr Richard

Ries van de Zilverschuit

Kan ook de buis van de peilstok zijn die lekt, bedenk ik me nu. Grotere kans van dan de oliesensor. Onder aan de buis zit een 0-ring, die kan ook versleten of kapot zijn. Olie kan ook nog uit de onderste aansluiting van het potje van de carterventilatie komen. Die zit daar ongeveer boven. Lijkt mij wel sterk als die pas later gaat lekken. Bij mij gebeurde dat direct nadat ik die ventilatie vervangen had.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

richard911sc

Peilstok heb ik alle o ringen van vervangen, en daar is het redelijk schoon, TOV meer naar rechts.
Potje carter ventilatie heb ik toen ook vervangen, lijkt echt de sensor te zijn, hulsje van de kabel is ook defect.
Heb reeds nieuwe besteld.
Laat t wel weten
Vr Gr Richard