Welke vacuumleidingen?

Gestart door The_former_saint, 21-04-2020 16:10:42

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

IK heb een hele tijd siliconen gehad, totdat ik er drie had die plots uit elkaar sprongen op een klein jaar tijd.
Ik heb één keer veel gelukt gehad. De slang van de wastegate actuator was aan het scheuren.

De 'gewone' gaan ook wel eens kapot, maar deze worden eerder poreurs en gaan voorzichtjes lekken in plaats van open te springen.

Stefan

Citaat van: cornelis-b op 22-04-2020 21:52:39
Bij de dealer zijn het nog steeds de standaard vacuüm slangen net als 20 jaar geleden, zijn 2 maten dacht 6 en 8mm maar dat weet de dealer je wel te vertellen. Gaat gewoon per meter.
Dat dus, of brandstofslang.  8)
Niet zo flitsend en hip (en duur) als siliconen slang, maar gaat wel 10+ jaar mee en dat is best belangrijk voor de levensduur van je motor:
Citaat van: Vulk op 23-04-2020 19:02:16
Ik heb één keer veel gelukt gehad. De slang van de wastegate actuator was aan het scheuren.
:eusa_boohoo:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

KIM

Ik heb gewoon twee soorten silicone slang aan de meter besteld inclusief klemmen. Is goedkoper dan zo'n setje en werkt tot nu toe prima bij mij.

rob850/480

Afgelopen winter alle slangen vervangen ( en nog wel wat meer ook)
Maar gewoon bij de volvo dealer gehaald.
Weet niet meer wat het koste ( paar euro),was in iedergeval goedkoper dan een revisie van de turbo.
Als deze ook weer dik 20 jaar meegaan ben ik tevreden.

Hans Duiven

Citaat van: rob850/480 op 23-04-2020 22:14:19
Afgelopen winter alle slangen vervangen ( en nog wel wat meer ook)
Maar gewoon bij de volvo dealer gehaald.
Weet niet meer wat het koste ( paar euro),was in iedergeval goedkoper dan een revisie van de turbo.
Als deze ook weer dik 20 jaar meegaan ben ik tevreden.

Alle slangen voor een paar euro? Netjes.