Is dit wat??

Gestart door The Driver, 26-06-2005 19:16:06

Vorige topic - Volgende topic

The Driver

Ik heb een goeie deal gevonden voor 4  17'' titan velgen.  Nu is dat natuurlijk helemaal perfect. Maar er is 1 probleempje. Namelijk, ik blijf zitten met mijn 4 16'' meteor velgen en een set winterbanden.

Hierdoor ben ik in dubio omdat ik die titans wel graag wil, maar ondertussen met die meteors blijf zitten. En ik weet ook echt niet of er markt is voor die 16'' velgen. Want het is toch een kleine maat.

Wat is jullie idee? Ik moet namelijk ook al snel beslissen. Morgen, maandag.

@ the moderators: ik probeer geen spullen te verkopen! Ik wil gewoon andermans mening horen. :)

UPDATE

Dus vandaag naar die 4 TITANS gaan kijken. Zagen er goed uit, behalve 1 velg. Die hele zijkant was zowat bijna helemaal weggeschaaft. Tevens had ik 2 nieuwe banden nodig omdat er 2 banden waren die niet horizontaal afgesleten waren. Al met al zou ik dus rond de 1000 Euro uitkomen ipv de 800. Ik baal dus als een stekker, geen 17''. Maar ik blijf gestaagd verder zoeken.  Iedere hulp is welkom ;)
Dus voor de geintereseerde voor mijn velgen. Geen angst, het gaat alleen wat langer duren.

Entuscan

Citaat van: The V70R Driver op 26-06-2005 19:16:06

@ the moderators: ik probeer geen spullen te verkopen! Ik wil gewoon andermans mening horen. :)

Dan vind ik dit toch wel lachen in je sig:
TE KOOP
Volvo V70R AWD R velgen. Dit zijn 16'' sportvelgen met 2 sets banden.
De zomerbanden zitten om de velgen en de winterbanden is een losse set.
intresse? PB of mail naar:hugosmink

Enfin, hou je 16 inch meteors met winterbanden er op en je 17" titans hou je als zomervelgen
Zo heb ik hier een setje 17" sat's met winterbanden en 18" peg's met zomerbanden
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Reitse

Wijzig je je sig. dan wel ff? :P

Winterbanden passen niet om de meteorvelgen? En die velgen raak je wel kwijt hoor, iemand die nu met 15" rijdt en slagje groter wil...

Tot slot, er is een apart topic voor banden/velgen.

Peertje

Gewoon doen. Die 16 inch raak je wel kwijt via marktplaats.
Hé? Geen banner meer?

The Driver

Dus de 17'' titans is niks geworden, jammer. Maar ik zit niet stil  ;D
Heb ondertussen al weer een andere set gevonden. Dit is echter wel een whopping 18'' velg.

Is dit wat? Rijdt 18'' nog wel? Krijg van de dealer te horen dat 17'' al aan de forse kant is. En dat de R velgen daarom al standaard met 205 55 werd geleverd ipv 205 50.  

Zijn jullie voorstander van 18''?

BenC70ES

Tuurlijk is 18" wat  ;)  veel verschil is het niet met 17"... alleen mooier   :D

Op de AWD had je de gratis keuze tussen 16" & 17", elke AWD had een iets hogere band als de voorwielaangedreven versies ook de 2.5T AWD.

De fwd R had gewoon 205/45/17 hoor...

Wat is het merk van de velgen ? Artec?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

The Driver

ja is Artec. Is dat een beetje goede kwaliteit? of is het meuk ?

En passen ze ook zonder aanpassingen, of gaan ze aanlopen?

En hoe groot word mijn draaicirkel wel niet :D

BenC70ES

Denk dat de kwaliteit wel meevalt, 't zijn in ieder geval geen goedkope imitatievelgjes...

Geef eens wat meer info over de velgbreedte en ET waarde, en welke bandenmaat...

The Driver

Velg maat : Atrec 8j x 18

Band maat en type: Goodyear Eagle F1 225/40 ZR 18 92Y

BenC70ES

Als je nou nog de ET waarde weet...

Zeer goede banden , ze zitten er bij mij ook onder  ;)

Entuscan rijdt ook zonder problemen 225/40/18 onder zijn AWD met ook 8" breed (Pegasus).

Maar als ze op die 850 op de foto passen zou 't bij jouw AWD ook geen probleem mogen geven...

The Driver

ok, maar nog ff een vraag.  Rijdt dat wel lekker 18''?

Entuscan

Citaat van: The V70R Driver op 28-06-2005 23:34:27
ok, maar nog ff een vraag.  Rijdt dat wel lekker 18''?
Op nederlandse wegen is het eigenlijk totaaaaaal geen probleem. Hier op de Belgische is het toch met momenten net te hard.
Van 17 -> 18 is toch een heel verschil qua comfort. Als jij van 16->18 gaat ...  ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mathh

Als ik van mijn 18"overschakel naar mijn 17" winterbanden merk ik dat deze wat comfortabeler rijden, maar eens de 18"er weer op zitten went het weer erg snel (de betere wegligging maakt veel goed).
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

BenC70ES

Citaat van: Entuscan op 29-06-2005 04:23:25
Op nederlandse wegen is het eigenlijk totaaaaaal geen probleem. Hier op de Belgische is het toch met momenten net te hard.
Van 17 -> 18 is toch een heel verschil qua comfort. Als jij van 16->18 gaat ...  ;)

Ik ga ook van 16" (winter) naar 18" (zomer) en natuurlijk is het harder maar denk toch vooral dat de ophanging 't meeste doet als ik vergelijk met de standaard ophanging van mijn  ouders hun C70.

Het stuurt ook veel directer  :)