Onregelmatig lopen

Gestart door ris, 22-05-2020 16:38:48

Vorige topic - Volgende topic

ris

Volvo V70/lpi 2.4  Bouwjaar: 2000   Motor -B5244S2 (met penbobines / zonder turbo)

Auto liep slecht. Motor heb ik uit laten lezen. Foutcode: kapotte nokkenasversteller. Deze heb ik vervangen. Reed daarna een stuk beter maar toch onregelmatig. Tweede keer uit laten lezen: conclusie valse lucht. Omdat de houders  van de LPI-injectoren op het inlaatspruitstuk los zaten, heb ik een ander inlaatspruitstuk erop gezet. Nu loopt hij wel beter, maar na starten de eerste paar minuten niet mooi. Vanaf 70 km/u loopt de motor licht onregelmatig. Dit is op benzine en gas hetzelfde.

Ik heb ondertussen de bougies vervangen, benzine- en lpi-injectoren ultrasoon gereinigd. Penbobines losgekoppeld, gecontroleerd en weer aangesloten. LMM en napsensor losgekoppeld en de vacuumslangen met remmenreiniger gecontroleerd. Na resetten gaat het motormanagmentlampje na ± 30 km branden. Met Vida laten lezen.  Deze gaf aan een te groot verschil in metingen van de lambadasondes. (katalysator is 2 jaar oud).  Heeft iemand nog de 'gouden' tip?