Nieuwe Nivomat of toch iets anders

Gestart door Maarten, 25-05-2020 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Heren,

Mijn Nivomats, zijn niet meer, jevanhet, ze doen het nog wel maar na een dag niet rijden, beginnen ze toch te zakken.
Mijn vraag of dilemma is : Nieuwe kopen €425 in de aanbieding per stuk.
                                       Andere schokbrekers, maar dat betekend ook nieuwe veren.

NB; ik heb een gastank, en houd wel van sportief geveerd.

Willen jullie eens meedenken.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

-D©©©L-


Maarten

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

volvobug

Nieuwe kopen, met de kilometers die jij rijdt en de spullen die je vervoert (als ik me het goed herinner) heb je daar alleen maar plezier van. "The quality remains after the price has been forgotten".  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maarten

Citaat van: volvobug op 26-05-2020 09:12:24
Nieuwe kopen, met de kilometers die jij rijdt en de spullen die je vervoert (als ik me het goed herinner) heb je daar alleen maar plezier van. "The quality remains after the price has been forgotten".  ;)


hahaha
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Stefan

Citaat van: volvobug op 26-05-2020 09:12:24
"The quality remains after the price has been forgotten".  ;)
Dat kan ik beamen, heb vorig jaar nieuwe nivomats en (H&R) veren onder mijn R gezet. Rib uit m'n lijf  :-\ maar elke dag blij dat ik ze heb vervangen. Het verschil is groot, met name qua demping  :D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

)()()sT

"Officieel" heb je met nivomats ook nivomat-veren nodig 8)
Overigens, ik heb jonge nivomats onder m'n V70; die zakt na stilstand ook wel in, zeker toen er nog LPi in lag ;)

TBoss3

Mijn 850 heeft ook nivomats achter met de originele veren, en een 45L LPG tank achterin liggen. Maar ik heb dan wel blauwe (relatief nieuwe) nivomats en "sportsline" veren waardoor het iets lager is geloof ik. Heb nu voor ook lagere veren (koni geel + apex veren) en daarmee (naar mijn mening) de perfecte stance gevonden. Met de originele dempers en veren aan de voorkant leunde hij een beetje achterover, nu is dat weg.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

volvobug

Citaat van: )()()sT op 27-05-2020 13:42:51
....
Overigens, ik heb jonge nivomats onder m'n V70; die zakt na stilstand ook wel in, zeker toen er nog LPi in lag ;)

Heb ik ook met een niet nieuw maar jong setje.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Ik ben nooit gelukkig geworden met de nieuwe gewone nivomats onder mijn R.
De KW set die er nu onder zit voldoet veel beter. Misschien dat sport nivomats het wel goed hadden gedaan maar die waren destijds niet nieuw meer leverbaar.

Stefan

 8)
Citaat van: )()()sT op 27-05-2020 13:42:51
"Officieel" heb je met nivomats ook nivomat-veren nodig 8)
Dat klopt, ik heb dan ook een H&R verenset die specifiek bedoeld is voor (verlaagde) "R/Sport" nivomats.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: )()()sT op 27-05-2020 13:42:51
Overigens, ik heb jonge nivomats onder m'n V70; die zakt na stilstand ook wel in, zeker toen er nog LPi in lag ;)

'k Heb ze ooit ook nieuw gekocht en vanaf de eerste dag hebben ze dat inzakken gedaan. En daar hoefde ik ook geen nacht voor te wachten. Misschien toch de lpi-tank?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

rjverbrugh

#12
Mijn 850 T-5R is ook zo'n snelle doorzakker, maar ja dat zijn nog de originele vrees ik. verder veert hij wel goed en komt ook weer vrij snel omhoog, maar ligt binnen een uur op zijn gat.

Op de V70R zitten nieuwe verlaagde, (met dat nummer dat op 30 eindigt) denk 2 jaar oud, en die zakt nauwelijks  door. Heb net de auto volgegooid met zooi om morgen terug te rijden naar Nederland, bank neer en helemaal vol, zakt ie nauwelijks van. Ook volgetankt net ( was vrij leeg, er ging 63 liter in, verse 98, kost hier in Polen net geen 1 Euro de liter!) en nauwelijks zakken Eens kijken hoe die morgenvroeg erbij staat,

Edit: hij stond gisterochtend na een nacht staan met volle bepakking net zo laag als mijn 850 na een uur.....

marrrcel

#13
Ik heb voor mijn R op LPi ervoor gekozen om Volvo origineel sportveren (-2cm, niet-nivomat onderdeelnummer 3546285) te combineren met Monroe ride leveller. Daarbij heb ik een compressor onder de laadvloer weggewerkt, bedrading voor aansturing van de compressor naar een bedieningspaneel in het dashboardkastje doorgetrokken. Zo kan je de druk in de schokdempers (en dus de rijhoogte) aanpassen aan de lading waar en wanneer je maar wil. Inzakken: nooit.

Zo'n bedieningspaneel en compressor is te koop via de importeur van MAD hulpvering.

Maarten

Citaat van: marrrcel op 27-05-2020 21:27:06
Ik heb voor mijn R op LPi ervoor gekozen om Volvo origineel sportveren (-2cm, niet-nivomat onderdeelnummer 3546285) te combineren met Monroe ride leveller. Daarbij heb ik een compressor onder de laadvloer weggewerkt, bedrading voor aansturing van de compressor naar een bedieningspaneel in het dashboardkastje doorgetrokken. Zo kan je de druk in de schokdempers (en dus de rijhoogte) aanpassen aan de lading waar en wanneer je maar wil. Inzakken: nooit.

Zo'n bedieningspaneel en compressor is te koop via de importeur van MAD hulpvering.


Dit gaat me net even te ver.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!