Oude t5 onderblok vervangen

Gestart door c70_ibo, 17-06-2020 10:30:41

Vorige topic - Volgende topic

c70_ibo

beste medeforumleden,

Al enige tijd ligt mijn oude c70 t5 uit 1998 gestald in mijngarage. Nu deze vermoedelijk kapotte of kromme drijfstang of lagers heeft. Te horen aan de tik tik onderin.
Nu heb ik een donor c70 t5 gevonden met 226.000 waarvan de blok gezond is. Deze is met vaste klepstoters.  Ik heb nog de oude versie met hydrologische kleppen.

Kan ik zonder probleem onderblok vervangen en weer rijden? Misschien wel meteen h profiel insteken dit keer.

arjenT5R

Ja geen probleem hou wel rekening met eventuele veranderingen in koelsysteem. Als er een schotje tussen de cilinders zit moet je die er uit halen geloof ik...

V70R kwadraat weet dit beter te vertellen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

In principe kan je dat zo overzetten, verstandig ook om je eigen kop met hydraulische stoters te monteren, die motoren van na 2000 zijn qua performance beter, maar kwaliteit steeds slechter.

Als je de cilinderkop er af hebt moet je even kijken waar de blokkeerplaatjes zitten en die weghalen (letterlijk 1 seconde werk) dan kan je alles van je oude blok overzetten zonder problemen.

Goed idee om H-profiel drijfstangen te installeren, doe maar een Pb'tje als je een set wilt met een leuke korting via mij.

c70_ibo

Bedankt voor de snelle reacties. Dan ga ik mij eerst richten op de aankoop van die donor wagen. Ik neem nog contact met je op v70r,  heb u project destijds mee gevolgd.  ;D ;D