Automaat met geluid

Gestart door The_former_saint, 21-07-2020 21:58:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The_former_saint

Mijn automaat schakelt en rijd eigenlijk perfect,
alleen maakt hij als hij gestart wordt, na een 100 meter een 'klak' geluid, het is niet super luid, maar ik zou het toch graag oplossen.
Hij heeft het na elke start, en telkens na ongeveer dezelfde afstand. Eens het geluid voorbij, komt het niet meer terug, tot je hem stil legt en opnieuw start...
Ik heb pas de olie ververst (niet gespoeld), maar zonder resultaat...

Wouter1973

Citaat van: The_former_saint op 21-07-2020 21:58:50
Mijn automaat schakelt en rijd eigenlijk perfect,
alleen maakt hij als hij gestart wordt, na een 100 meter een 'klak' geluid, het is niet super luid, maar ik zou het toch graag oplossen.
Hij heeft het na elke start, en telkens na ongeveer dezelfde afstand. Eens het geluid voorbij, komt het niet meer terug, tot je hem stil legt en opnieuw start...
Ik heb pas de olie ververst (niet gespoeld), maar zonder resultaat...
Is het niet toevallig de ABS die bij wijze van test elke nieuwe start zo rond de 30 km/u een geluid geeft? Ik zou dat niet als 'klak' omschrijven. Eerder als 'krrg'  ;)

jellejas

Citaat van: Wouter1973 op 21-07-2020 22:02:56
Is het niet toevallig de ABS die bij wijze van test elke nieuwe start zo rond de 30 km/u een geluid geeft? Ik zou dat niet als 'klak' omschrijven. Eerder als 'krrg'  ;)
Wacht wat?! Is dat een ding? Ik heb precies het zelfde maar kon nooit de oorzaak vinden, maar is dus gewoon de ABS? Is inderdaad precies als ik voor het eerst rond de 30km/u kom, na koude start, met een gek "krrg" geluid inderdaad.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Wouter1973

Citaat van: jellejas op 22-07-2020 10:23:40
Wacht wat?! Is dat een ding? Ik heb precies het zelfde maar kon nooit de oorzaak vinden, maar is dus gewoon de ABS? Is inderdaad precies als ik voor het eerst rond de 30km/u kom, na koude start, met een gek "krrg" geluid inderdaad.
Weer minimaal twee mensen gerustgesteld. Dat is volstrekt normaal :-)

V70R^2

Juuup, dat is je ABS, niks aan de hand! ;D

The_former_saint

ABS... dat had ik niet verwacht  :D
Wel raar dat dit 'zoveel' lawaai maakt, maar zoveel te beter dat ik me er geen zorgen over hief te maken...
Ik ga morgen eens proberen om te vertrekken en minder dan 30 km/u te rijden en dan zie ik meteen op de plaats waar het geluid zich voordoet, ook verplaatst...

Ludo


The_former_saint

Heb het vanmorgen eens getest, en jullie hebben inderdaad gelijk, het geluid dozt zich oas voor als je exact 30 km/u rijdt. En het geluid klinkt inderdaad ook als een werkende abs pomp. 

Wel een hele geruststelling, maar wie gaat nu ook denken dat de abs gaat werken na elke start...  :eusa_think:

Een oud leraar van me zei meerdere malen "de mensen lezen hun handleiding niet"... ik ga hem nog gelijk moeten geven  :eusa_wall: