850 2.0 t-5 Motor bonkt bij gas geven en gas loslaten

Gestart door Maarten122, 31-07-2020 12:03:20

Vorige topic - Volgende topic

Maarten122

Beste Volvo rijders,
Ik rij sinds een half jaar een Volvo 850 T-5. Nu bonkt de motor ontzettend met gas geven en gas loslaten. Ik heb reeds alle motor steunen vervangen, maar het probleem blijft. Ik begin mij er best wel aan te ergeren en het drukt het rijplezier best wel. Ik wil het dus graag oplossen, maar kan mij niet bedenken wat het nog kan zijn. Misschien heeft hier oemand een oplossing. Ik hoor het graag!

de Boeing

Vervelend!

Automaat of handhark?

Welke motorrubbers heb je geplaatst, origineel rubber of ook PU versies? (die laatste zijn nl veel harder). Ook de schutbord steun onder parafaan mee vervangen?

Zijn je homokineten nog goed?

Maarten122

Handbak, ook motorsteun op schutbord vervangen inderdaad. Voor zover ik kon zien en voelen geen speling op homokineten. Er zijn normale steunen/ rubbers op gegaan. Geen PU of dergelijke.

volvobug

Km stand? Originele koppeling?

En bonken bij gasgeven, is dat eenmalig om vervolgens soepel te acceleren of blijft er gebonk tijdens het acceleren?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

arjenT5R

Hebben die dingen al een 2 massa vliegwiel?
En weet je zeker dat je alle steunen hebt gehad?
- 1x aan distributie kant
- 1 voor
- 1x achter
- 1x reactie arm bak
- 1x bovenste
- 1x schutbord.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

henry classic v70

schokbrekers/veren/veerpootlagers/reactiestangetjes?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Maarten122

Km stand is 245.000km volgens mij nog de originele koppeling. Deze is nog zonder 2 massa vliegwiel. Weet ook zeker dat alle steunen vervangen zijn. Dit waren trouwens geen originele steunen, maar van de lokale auto materialen zaak. Hij bonkt eenmalig, daarna accelereert hij soepel.

V70geRwin

Citaat van: Maarten122 op 02-08-2020 13:48:56
Km stand is 245.000km volgens mij nog de originele koppeling. Deze is nog zonder 2 massa vliegwiel. Weet ook zeker dat alle steunen vervangen zijn. Dit waren trouwens geen originele steunen, maar van de lokale auto materialen zaak. Hij bonkt eenmalig, daarna accelereert hij soepel.

Aandrijfassen met speling?

arjenT5R

Ik zit nu te denken aan misfire... Hoe oud is ontsteking enzo?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Maarten122

Misfire is het sowieso niet, dat kan ik met 100% zekerheid zeggen. Ontsteking is in orde, motor loopt perfect. Aandrijfas zou kunnen. Hoe kan ik die het beste controleren?

V70geRwin

Citaat van: Maarten122 op 02-08-2020 19:59:21
Misfire is het sowieso niet, dat kan ik met 100% zekerheid zeggen. Ontsteking is in orde, motor loopt perfect. Aandrijfas zou kunnen. Hoe kan ik die het beste controleren?

Auto omhoog, wielen vrij en voelen aan de uitersten van de assen, op beide einden een hand en tegengesteld draaien.

volvobug

Wellicht gebroken veren in de koppelingsplaat.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

haasje

Ries van de Zilverschuit

Is het differentieel ook geen optie, als het gaat om bonken? Ik heb ook nog al wat speling daar zitten, vermoed ik. Met schokken toch gevolg, bij abrupt gas los of juist vol gas. Maar eigenlijk is dat weer geen bonken...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Stefan

Ga even naar iemand die er (meer) verstand van heeft (gezien alle mogelijke oorzaken die genoemd zijn), naast de auto is zo veel makkelijker diagnosticeren
Enne,.... is het nou een AT of een MT  ???
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)