Herman123 stelt zich voor

Gestart door Herman123, 18-08-2020 23:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman123

Hallo allemaal. Nadat ik hier al een tijdje aan het rondkijken was heb ik besloten mij toch maar aan een keer te melden. De recente aanschaf van een zwarte V70 T5 classic vond ik trouwens ook wel een goede reden.

Wij rijden nu sinds 12 jaar Volvo. Begonnen met twee 850's station (donkerblauw/donkergrijs) en op dit moment nog heel even in een zwarte V70 classic, allemaal 2.5 10-kleppers. Deze laatste heeft inmiddels bijna 460.000 km op de teller en er zaten wat grote reparaties aan te komen. Daar begon de zoektocht naar iets anders (maar natuurlijk wel weer een 850 of V70 classic).

Volvoservice in Elst had een keurige zilvergrijze V70 2.4t classic te koop staan. Bij de proefrit kwam niets bijzonders naar voren, gewoon een prima auto. Maar er was geen klik. Onze eerdere auto's waren donker van kleur en de nieuwe moest dat eigenlijk ook weer zijn. Niet echt rationeel natuurlijk maar dat is het kopen van een classic toch al niet.

Nu hadden we voor de proefrit al even binnen gekeken naar een prachtige, maar nog af te bouwen, zwarte V70 T5 classic van 1997. Ondanks dat er nog wel wat aan moest gebeuren (en een proefrit onmogelijk was) was er met deze auto wel direct een klik. Uiteindelijk hebben we een deal kunnen maken. Hij wordt op ons verzoek zoveel als mogelijk in de originele staat terug gebracht en is over een paar weken klaar. In de tussentijd krijgen we regelmatig foto's met tekst en uitleg van de vorderingen. Het eindresultaat gaat aardig richting nieuwstaat. Dit moet dan ook eigenlijk de auto worden die je nooit meer weg doet.

In eerste instantie voelde het wel wat vreemd, een oude auto kopen die nog niet af is. Maar de manier waarop wij werden geholpen en de vele goede reviews van Volvoservice hebben ons ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen.

Tot zover even mijn voorstelrondje.

marc-850

Welkom Herman.

En ook al heb je hem nog niet, je mag best de foto's van de vorderingen hier neerplanten!

de Boeing

Van een 10-klapper naar een turbo: fun-factor omhoog, betrouwbaarheid omlaag  ;D ;D

Dus hoop dat ze hem een heel grondig aanpakken (dan uiteraard geen te verwachten problemen).

En ja wij willen foto's  8)

Welkom!

Herman123

Ik zal eens uitzoeken hoe ik foto's moet plaatsen, komt goed.

Qua betrouwbaarheid weet ik dat 10-klepper hoog staat aangeschreven. Zelf hebben wij in die 12 jaar ook eigenlijk nooit serieuze problemen gehad. Maar in de nieuwe auto (en de verkopende partij) heb ik ook alle vertrouwen. En naar de toekomst toe is het zeker de bedoeling om niet te bezuinigen op (preventief) onderhoud. De daarbij behorende kosten zijn begroot.

gero

Ik heb zelf ook een 10-klepper, al 10 jaar lang, in januari dit jaar een V70 R bouwjaar 2007 gekocht , de 10-klepper hou ik erbij.

van de week was de 10-klepper afgekeurd, stuurhuis lekt, kosten bij de dealer om te laten maken is 1100,00  euro, toch maar besloten om het te laten maken , km stand staat op 420.000 km,

Herman123

#5
Foto plaatsen is gelukt geloof ik... Dit is onze huidige auto. En idd, dit was niet "handsfree"  ;)


Herman123

En dit wordt de nieuwe. Op de achtergrond staat nog meer moois. En dan bedoel ik niet de dame...


V70geRwin

Welkom en post de vorderingen maar hier 👍

Herman123

De achterspoiler, achterklep en achterbumper zijn opnieuw gespoten. De strip aan onderzijde ruit is vooraf verwijderd en komt ook niet meer terug. Is een bekende plaats voor kleine roestplekjes (ook bij deze auto) en de strip is niet noodzakelijk. Zonder strip vind ik het er eigenlijk ook strakker uitzien.

Herman123

#9
Rondom nieuwe remmen.


De velgen blijven. Verder probeer ik hem wel weer terug naar het origineel te krijgen. Zo zijn de brede dakrails inmiddels vervangen, er zitten nu jaar-correctie dunne rails op. De moderne radio wordt ook vervangen door een originele SC-805.
Ook de (Amerikaanse) koplampen en richtingaanwijzers hebben eraan moeten geloven, nu ook nieuw/origineel.

Herman123

De motor en aandrijflijn wordt ook verzorgd, automaat gespoeld en groot onderhoud. De basis was in principe al goed, auto was van een liefhebber (en komt weer terecht bij een liefhebber  ;D). Van origine is het trouwens een Excusive-line uitvoering.

V70geRwin

Lekker bezig en dat gaat helemaal goed komen zo te zien!

de Boeing

Goed bezig, hopelijk is hij strak technisch even goed als optisch!

Hoeveel km staat er op deze V70?

Ries van de Zilverschuit

Tsjoh, is dit Dennis zijn business tegenwoordig? Ooit had hij een schuurtje bij Verwijst.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Herman123

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 20-08-2020 20:59:56
Tsjoh, is dit Dennis zijn business tegenwoordig? Ooit had hij een schuurtje bij Verwijst.
Hij heeft nu vijf CY's in opbouw. Daarnaast nog een rode en witte 850R en een antracietgrijze V70 T5 classic. Maar in principe is onderhoud van Volvo's de hoofdactiviteit.