lekke leiding of lekke aansluiting

Gestart door rudie, 28-06-2005 09:18:08

Vorige topic - Volgende topic

rudie

nadat de airco vorige week is bijgevuld, bemerk ik vandaag met controleren een mooie groene plek waar de leiding de condensor in gaat (als je voor de auto staat rechtsonder) nu hoop ik maar dat het enkel een afdichtingsringetje en niet de leiding of de condensor. de condensor denk ik trouwens niet, de leiding ziet er wel een beetje roestig uit.
hoe dan ook, dat gaat weer wat kosten

thuur

Groen ??? Aircovloeistof verdampt toch meteen geur- en kleurloos?

Ik denk eerder dat het koelvloeistof is. Schoonvegen en kijken of het terugkomt. Is misschien een oude lekkage of een versleten slangklem.

Gr 8)

Reitse

thuur

Citaat van: Reitse op 28-06-2005 15:58:45
Koelvloeistof wordt wit...

Niet altijd hoor ;)

Roze komt b.v. ook wel eens voor. Ligt aan het gebruikte middel en evt. toevoegingen. Sommige garages beseffen niet altijd dat aluminium motorblokken andere eisen stellen dan gegoten blokken, dus gooien er in wat ze hebben staan onder het mom "water is water" :-\

Gr 8)

baxie

Citaat van: rudie op 28-06-2005 09:18:08
nadat de airco vorige week is bijgevuld, bemerk ik vandaag met controleren een mooie groene plek waar de leiding de condensor in gaat (als je voor de auto staat rechtsonder) nu hoop ik maar dat het enkel een afdichtingsringetje en niet de leiding of de condensor. de condensor denk ik trouwens niet, de leiding ziet er wel een beetje roestig uit.
hoe dan ook, dat gaat weer wat kosten

Het groene wat je ziet is tracer! Dit word meestal toegevoegd aan het koudemiddel. Hierdoor kan je goed zien als er ergens een lek is in je airco. Hier word het dan groen(is helemaal goed te zien met een uv lamp).

rudie

precies, en ik denk en hoop nu dat het een versleten O-ringetje in die aansluiting is. lullig is dan natuurlijk wel dat ik nu binnen 10 dagen 2 keer een vulling kan pinnen. maar ja moet ik maar geen Volvo rijden he

rudie

de airco is weer oké. het was dus de O-ring tussen de leiding en de condensor. er was nog geen gas uitgelopen, dwz. ze konden alle 750 ml. nog weer aftappen. er was alleen fluoriserende vloeistof uitgelopen. men kwam me gelukkig wel tegemoet door me geen tweede vulling te laten betalen (maar hem er wel in de doen). we gaan zondag op vakantie naar italie, dus ik ben blij.