Automaat moeilijk in P

Gestart door The_former_saint, 09-09-2020 21:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The_former_saint

Ik heb inderdaad een 'shiftlock override' knop, maar ik dacht dat die enkel diende om de pook uit P te krijgen als hij daarin vast zat...

)()()sT

Dan zou het toch daaraan kunnen liggen.
M'n ex C70 cabrio had het ook en daar kreeg ik dat kreng ook ooit niet meer uit de P. Na wat raggen heb ik dat systeem blijkbaar overwonnen en sindsdien was het probleem over ::) ;D

KIM

Citaat van: The_former_saint op 11-09-2020 20:16:52
Ik heb inderdaad een 'shiftlock override' knop, maar ik dacht dat die enkel diende om de pook uit P te krijgen als hij daarin vast zat...

De knop is daar inderdaad voor bedoeld maar er zit een systeem achter dat zorgt dat je m niet uit P kunt krijgen wanneer contact uit is en de sleutel niet uit het contact zolang de selector handle niet in P staat.
Zoals Joost aangeeft loont het de moeite om dit systeem eens te checken (of desnoods te verwijderen). Het bestaat uit een solenoid bij de selector handle en een aansluiting bij het contact.

The_former_saint

In het weekend heb ik de pnp schakelaar terug afgesteld. Hij stond inderdaad niet helemaal juist...
Hij start nu wel als hij in N staat, ik dacht dat het probleem met de parkeerstand ook opgelost was,
Maar dat bleek vandaag na de eerste rit dus niet het geval...  :-\
Ik heb de indruk dat als ik de shiftlock knop ingedrukt hou, hij wel beter/goed in P gaat...
Dat is dus het volgende wat ik eens ga nakijken, zien dat ik de middenconsole eruit krijg...
To be continued...