vacuumaansluiting over?

Gestart door robbiev, 31-10-2020 10:29:19

Vorige topic - Volgende topic

robbiev

Hallo allemaal,

Ik heb na een opknapbeurt aan het carterventilatiesysteem van mijn T5 een vacuumaansluiting over direct achter de luchtmassameter. Niet die van de TCV maar de andere. Welke slang hoort hierbij want ik kan geen slang meer vinden zonder aansluiting .

rjverbrugh

Zat er wel wat op dan? Mijn T5-R heeft maar 1 aansluiting direct achter de LMM,  misschien volstaat afdoppen?

arjenT5R

Direct na de lmm hoort het slangetje van de tcv.

Een stukje verder net voor de turbo zit een dikke slang van de carterontluchtig en een dunnere vacuumslang welke naar de zeikant van het inlaatspruitstuk gaat net achter de stuurpomp ter hoogte van de stekker van de temperatuur sensor.

Dus die zal je wel bedoelen... Denk ik?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

robbiev

Nee , die is het niet. Had gelukkig  foto's gemaakt . Er zat een rubber knietje op met daarin een dun  wit hard plastic slangetje geschoven. Ben hem intussen wel op het spoor, zag net dat een witte slangetje op de draagarm liggen. Het betreft wel een V70 dus misschien dat daar het verschil in zit.

Sbv

Gaat naar je brandstofdruk regelaar boven stuurhuis aan pass zijde. Loopt via een heel dun metalen leidingkje achter blok langs

Ries van de Zilverschuit

Dit vraagstuk is al vaker voorbij gekomen. Was zo ongeveer het eerste probleem dat ik elf jaar geleden kon oplossen. Slangetje was toen dichtgetaped. Duurde een hele poos voordat ik het buisje onder de nokkenassensor had gevonden. Kwam inderdaad achter het blok vandaag.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

arjenT5R

Ahhhh oke dan! En die hoort op een thule op de aanzuigbuis te zitten dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: arjenT5R op 01-11-2020 00:24:40
Ahhhh oke dan! En die hoort op een thule op de aanzuigbuis te zitten dan?

Yes, met een knietje en daarin gestoken dat witte stugge slangetje. Aan het andere eind ook weer een knietje ik dat op de stalen leiding gaat., ergens onder de nokkenassensor. 

Lukaz

Heb je toevallig een paar plaatjes van dat slangetje Ries?
Ik heb het nog nooit gezien op mijn R en ben dus benieuwd of mijn blok iets mist.
En wat doet het systeem eigenlijk?
Groet, Gerko.

Ries van de Zilverschuit

Nee, plaatje heb ik niet zo bij de hand. Maar je vindt hem vanzelf, als het goed is, op de luchtinlaatbuis direct achter de luchtmassameter, ergens rond de bocht naar beneden. Daar zitten, uit mijn hoofd, twee aansluitingen. Eentje naar de tcv en eentje dus naar de brandstofdrukregelaar.

Ik vermoed dat die regelaar met het vacuüm uit het inlaattraject de brandstofdruk regelt.

Kan zijn dat dit op ME7-blokken anders geregeld is. Bij M4.4 zit dit zo.

Lukaz

En op een M4.3 zit het dan mogelijk niet?
Want dat is wat er in mijn baksteentje zit..

Groet, Gerko.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Lukaz op 02-11-2020 13:39:48
En op een M4.3 zit het dan mogelijk niet?
Want dat is wat er in mijn baksteentje zit..

Groet, Gerko.

Ik denk het niet want daar zit de benzindrukregelaar op de kop, heb ik mij wel eens laten vertellen. Maar dat kunnen de M4.3-rijders beter vertellen, denk ik. 

Sbv

Bij 4.3 zit deze bij mijn weten op de injectorrail en loopt en een wit slangetje naar het "kerstboomje" toe bij de stationair regelaar.

Bij 4.4 zit op de injectorrail enkel een pulsdemper

rjverbrugh

Citaat van: Sbv op 02-11-2020 14:34:56
Bij 4.3 zit deze bij mijn weten op de injectorrail en loopt en een wit slangetje naar het "kerstboomje" toe bij de stationair regelaar.
Klopt. En er zit daarom ook maar 1 aansluiting direct achter de LMM in de inlaatbuis, voor de TCV.

Lukaz

Dank voor uw reacties heren.
Ik zag inmiddels dat het traject bij loopt zoals jullie schetsen, dus naar de kerstboom.
Groet, Gerko.