C70 C Audio

Gestart door Misha, 07-11-2020 15:47:50

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: V70geRwin op 10-11-2020 12:59:08
Er is toch een ronde din stekker  ;)

Zekers, zekers.  Ik was alleen op zoek naar de oorspronkelijke kabels zoals die in een V of S zitten, die kon ik niet ergens vinden, daarom het idee dat de C wellicht standaard die audiosetup heeft en ik dus logischerwijs niet makkelijk de verbinding kon vinden.

Maar dit gaat helemaal goed komen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

de Boeing

Er wordt weer goed geknutseld -> like!

De C70 audio, met alle speakers werkend, zou idd wel heel goed moeten zijn.

V70geRwin

Citaat van: Misha op 10-11-2020 14:59:27
Zekers, zekers.  Ik was alleen op zoek naar de oorspronkelijke kabels zoals die in een V of S zitten, die kon ik niet ergens vinden, daarom het idee dat de C wellicht standaard die audiosetup heeft en ik dus logischerwijs niet makkelijk de verbinding kon vinden.

Maar dit gaat helemaal goed komen.

Mooi, zelf liep ik met een nieuwe head unit en deze kabel icm de originele versterker in de V70 aan tegen een aardlus.
Even goed kijken hoe je de kabels legt.

Misha

Citaat van: V70geRwin op 10-11-2020 20:47:11
Mooi, zelf liep ik met een nieuwe head unit en deze kabel icm de originele versterker in de V70 aan tegen een aardlus.
Even goed kijken hoe je de kabels legt.
Aardlussen, altijd leuk. Not.

Nog tips ?

Misha

Citaat van: de Boeing op 10-11-2020 20:46:01
Er wordt weer goed geknutseld -> like!

De C70 audio, met alle speakers werkend, zou idd wel heel goed moeten zijn.

Tja.. als je eenmaal begint. :)

Taranis

Citaat van: )()()sT op 07-11-2020 21:48:24
Pfoe,
Ik weet niet hoe dat zit in een C. Normaliter hadden die dingen een best geluid, de cabrio die Ronald nu heeft had echt een goed geluid, met subwoofer in de achterbank. Succes!

Nu alle speakers het weer doen wel ja :-*

Misha

Welnu, alles zit erin.

2 tweeters vervangen en wat geprutst, de SC805 vervangen door een modernere unit en het klinkt werkelijk prima zo, ik ben er erg tevreden over.
Speling magneetkoppeling weggewerkt en airco is ook weer ok. :eusa_clap:

Automaat olie vervangen en dat voelt nu ook weer smoooooth..

Dan gaan we nu nog voor een piepende / krakende schokbreker. Het werkt verder wel, maar is echt een enorm k... geluid.

V70geRwin

Citaat van: Misha op 26-11-2020 16:41:04
Welnu, alles zit erin.

2 tweeters vervangen en wat geprutst, de SC805 vervangen door een modernere unit en het klinkt werkelijk prima zo, ik ben er erg tevreden over.
Speling magneetkoppeling weggewerkt en airco is ook weer ok. :eusa_clap:

Sounds good  :eusa_clap:

Misha

Citaat van: V70geRwin op 26-11-2020 16:56:47
Sounds good  :eusa_clap:

Ja, godzijdank ook geen aardlus.

razorx

Heerlijk je weer terug te hebben op het forum!

V70geRwin

Citaat van: Misha op 26-11-2020 17:35:43
Ja, godzijdank ook geen aardlus.

Yep, daar wordt je anders niet vrolijk van idd.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Een vraag : ik heb in de C70 een mooie JVC Kenwood unit gestopt, met android auto etc.  Inmiddels heb ik de subwoofers ook ingebouwd.
Ik kan aan een nette set komen met een Dolby ProLogic Centerspeaker, een Dolby processor en de 100W versterker.

Heeft dat zin ? En dan met name het dolby deel ? Gaat dat ooit goed werken met een aftermarket unit ?
Ik heb werkelijk geen verstand hiervcan :)

De JVC Kenwood gaat via een adapter van de 4 tulpjes achterop de unit naar de ronde DIN die de versterker ingaat.

V70geRwin

Citaat van: Misha op 26-04-2021 16:27:32
Een vraag : ik heb in de C70 een mooie JVC Kenwood unit gestopt, met android auto etc.  Inmiddels heb ik de subwoofers ook ingebouwd.
Ik kan aan een nette set komen met een Dolby ProLogic Centerspeaker, een Dolby processor en de 100W versterker.

Heeft dat zin ? En dan met name het dolby deel ? Gaat dat ooit goed werken met een aftermarket unit ?
Ik heb werkelijk geen verstand hiervcan :)

De JVC Kenwood gaat via een adapter van de 4 tulpjes achterop de unit naar de ronde DIN die de versterker ingaat.

Volgens mij plug je de dolby processor ook achter in de SC headunit.
Dit zou dan betekenen dat je het dolby gebeuren niet werkend krijgt zonder de headunit.

Maar daar zou ik zeker niet rouwig om zijn, dat analoge dolby gebeuren is eigenlijk niets anders dan een virtuele center kanaal te destilleren uit je stereo front kanalen.

Maar de 4x100 versterker en de subs gaan zeker wat toevoegen!

FrankvdAa

De dolby unit plug je inderdaad achter in de SC, de SC heeft vervolgens een directe aansturing van de center speaker en de overige speakers gaan via de externe versterker.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register