1,5 Maand Roffelen.....

Gestart door jordyvane, 28-06-2005 23:39:25

Vorige topic - Volgende topic

jordyvane

Hallo allemaal,

We zijn inmiddels 1,5 maand en ruim 9000 km verder met mijn 850 GLT 2,5 20V uit 93. Zoals jullie in het 'effe voorstellen' topic al konden lezen en aan de foto's hebben kunnen zien, heb ik een aardig gave 850 aan kunnen schaffen. In die tijd is er wel e.e.a. gebeurd, en graag wil ik die ervaringen dan ook even met jullie delen!

Allereerst wil ik vermelden dat de Roffel mij echt prima bevalt! Ik ben er nog steeds gek van en elke dag is weer een feest als ik mijn roffel mag starten en er weer mee onderweg ben! Na mijn ervaringen met Peugeot, Mazda en Nissan, ben ik nu tot de conlcusie gekomen dat ik de komende jaren toch echt wel bij Volvo blijf.....

Lampjes
De eerste problemen deden zich voor met mijn knipperlicht rechtsvoor. Die weigerde van het ene op het andere moment dienst. Lampje vervangen, geen effect.... De lamp losgehaald en de fitting even bekeken. Die bleek helemaal geoxideerd. Bij Volvo verkerk vervolgens maar even een nieuwe fitting besteld. (Eerste slechte ervaring met een dealer ooit, maar dat is weer een heel ander verhaal....) Fitting a 23 euro erin, en alles werkt weer!
Verder ben ik het Actieplan 'Lampjes' opgestart. De 850 vreet alle lampjes op die erin zitten. Ben dus langzamerhand alle lampjes aan het vervangen. Tot nu toe de achterlichten, kentekenverlichting, asbaklampje (MOET HET GEWOON DOEN!), lampje in de armsteun, en de koplampen vervangen. Al met al een heel lijstje, maar de 850 heeft er nog veel meer, dus ik ben nog wel ff bezig!
Voor de koplampen heb ik gekozen voor de nieuwste Philips NightGuide lampen. ik geloof normaal niet in het gebabbel over allerlei verschillende soorten lampen, maar deze lamp belooft wel wat ie doet. De oude lampen gaven al een strot licht, maar deze zijn echt niet normaal meer. En het '3 veiligheidszones systeem' werkt echt. Je kan de verschillende zones onderscheiden. Hoe ze het doen, ik weet het niet!

Audio
Ik ben zo iemand die gewoon goed geluid in de auto moet hebben. Naast het motorgeluid, wil ik ook nog echt wat te luisteren hebben in de auto. Het eerste wat ik dan ook gedaan heb na aanschaf, is mijn eigen raio inbouwen. Dit was nog een leuke klus, aangezien de vorige eigenaar alle stekkerblokken had afgeknipt en doorverbonden. Na een uurtje stoeien had ik het toch aardig voor elkaar en zit mijn Pioneer DEH P80MP erin!

Met de 6 boxen die erin zaten was ik al niet ontevreden, alleen miste ik nog wat 'voller' geluid van achteren. En dus ben ik met de zaag aan de gang gegaan en heb achter in de hoedenplank nog 2 boxen erbij gezet. De balans is hierdoor stukken verbeterd en alles komt nu luid en duidelijk door. Vroeger had ik echt een Sub nodig om e.e.a. voor elkaar te krijgen en ik kan 'm nu wel missen!
Verder heb ik de standaard antenne vervangen voor een elektrische. (hirschmann) Simpele klus om te doen, en ik hoef me 's nachts niet meer druk te maken of ze mijn antenne met rust laten.

En nou?
Gisteren de voorbanden laten vervangen voor 195/60/15V Michelin Primacy's. Fantastische band! Heel erg stil en plakt aan de weg! Ben alleen benieuwd wat ze met nat weer gaan doen! Schijnen niet zo heel erg fantastisch te zijn op het natte...
Al met al, heel wat tevreden kilometers erop zitten met mijn groene monster. Elke kilometer is weer genieten, parkeergarage in: raampje open!!! Het concert onder de kap is toch een van de mooist die je ooit hebt gehoord?
Ik weet zeker dat mijn roffel me niet snel teleur zal stellen. Ik vertroetel hem goed, want hij staat elke dag voor me klaar! Een ding heb ik al wel ontdekt, een Volvo rijden is geen goedkope hobby! Gelukkig kan ik veel zelf, en bespaar zo een hoop. Bovendien gelooft mijn baas niet in leaseauto's maar wel in tankpassen. ;D ook voor de baas ben ik dus lekker comfortabel onderweg. (al mis ik de airco van mijn Nissan wel een beetje..... Maar dat is ook ALLES!)

Hoe dan ook: Er is weer een zeer tevreden Volvo rijder bij!

P.s. Ik heb de 850 in 1,5 maand tijd aardig los gereden.... Hij reageert stukken beter dan ie deed en is gewoon echt vlotter dan in het begin. Zou bijna geloven dat ie van een oud vrouwtje is geweest, altijd rustig mee gereden en altijd binnen heeft gestaan! Ik ben af en toe wel eens jaloers op de mensen die een T5 hebben, maar ik denk dat het voor mij maar beter is om daar even niet aan te beginnen ;) Die jongens in Leeuwarden zouden me dan elke dag met een vette smile op de foto hebben!!!
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

Peertje

Hé? Geen banner meer?

why-not

CiteerWe zijn inmiddels 1,5 maand en ruim 9000 km verder

da's stevig doorijden zeg ;)

Reitse

Michelin Primacy's doen hun werk ook prima in de regen, maak je geen zorgen. (zolang je niet met 190 door 30cm water jaagt tenminste...)

jordyvane

elke dag op en neer tussen utrecht en Den Bosch helpt wel om de kilometers te halen... Als je daarnaast in je vrije tijd ook nog wat leuke dingen doet die niet echt in de buurt van je huis liggen, gaat het helemaal hard. Als ik zo doorga kan ik elke 2 maanden een 15000 beurt uit gaan voeren! ;D
Ik heb een hekel aan bumperklevers, gisteren zat er weer een voor me!

why-not

CiteerAls ik zo doorga kan ik elke 2 maanden een 15000 beurt uit gaan voeren!
en dat op benzine ??? ??? ???
goed voor de shell ;)

850Tim

Citaat van: wijnandVFR70 op 29-06-2005 11:44:07
CiteerAls ik zo doorga kan ik elke 2 maanden een 15000 beurt uit gaan voeren!
en dat op benzine ??? ??? ???
goed voor de shell ;)

Goed voor de Airmail of bonnetjes ;D
Simply the best.......

fearless

Mooie radio die pioneer.  ;D  Die heb ik ook in de 850.  :)

beezz

Ga vooral door met roffelen!!
Goed verhaal.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!