Volvo s70 tdi

Gestart door sev, 27-02-2005 16:53:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sev


Klopt, en de aanschaf zal niet goedkoop zijn. Anderzijds hoef je toch ook niet binnen een jaar uit je kosten te zijn?

Ik krijg het idee dat bij Rica chiptuning onderhandelbaar is, juist omdat ze zover zakken. Even advocaat van de duivel: Waarom maken ze er niet €200 van als wij allemaal een jas kopen van de volvo 850 club, of een mattenset?

SH

thuur

Tja tja tja.... ;)

Die jas moet ook ergens van betaald worden, misschien hebben ze er heel bewust voor gekozen om alle marge uit de verkoopprijs van die chip te halen? En omdat dit juist de 850 familie betreft hebben wel de ontwikkelkosten eruit en kan juist alleen deze chip (lees: programma) goedkoop aangeboden worden.. Wie zal het zeggen?


Gr 8)

Reitse

Waarom kan een dopsleutelsetje met adviesprijs 50 euro ineens in een aanbieding 39 euro zijn?
Waarom kan een bedrijf als Brezan leden van een autoclub 20% korting geven?
Waarom kan een dikke winterjas in het voorjaar ineens 40% goedkoper?
Waarom kan een CD die eerst 20 euro kostte soms voor 9 euro weg?

Zoals mijn basisschoolmeester altijd sprak "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan". En zo is het.

Rad

Citaat van: sev op 02-03-2005 21:26:58

Nou, mijn gedachte is als volgt:

Als rica zo makkelijk kortingen weggeeft, zijn ze in de basis al te duur. Ze kosten standaard €775. Wordt je lid van de volvo 850 club, dan is het ineens de helft!  
Dat betekent ergens dat je gek moet zijn om €775 neer te tellen voor iets dat de helft waard is. Er zijn genoeg chippers die het voor de helft doen zonder dat je ergens lid van moet worden, de resultaten zijn gelijk. Dus zo'n club wekt bij mij geen vertrouwen.

Voila

Je kan het ook zo zien: aangezien ze bij een club zeker zijn van een grotere afzet kunnen ze en is het slim van ze om de korting te geven.
Dat heet nu marketing.

jorit

Ik snap überhaupt niet zo goed waarom een s70 tdi gechipt zou moeten worden. De auto is van zichzelf snel zat. De verhalen over gechipte tdi's zijn lang niet in alle gevallen positief.

Als ik toch zou moeten kiezen zou ik voor Rica gaan. Sommige Volvodealers raden deze onderneming zelfs aan. Daarnaast denk ik dat het feit dat de Volvo850club een prijsafspraak met Rica gemaakt heeft voldoende zegt over de betrouwbaarheid van het product (de chip). Ik zie dan ook geen enkele reden om elders te gaan shoppen.  

Ricardo

Voor de helft van de prijs?
Ik heb anders net gebeld en die meneer zei dat het 800 euro was zonder clubkorting en 620 . Dat is voor een 2.5t van 97

Turbobiker

met en zonder btw en de prijs is inderdaad onderhandelbaar... (prijs wordt gunstiger als je ook andere onderdelen aanschaft, zoals inlaat en downpipe)

Gewoon eens langs gaan (in Wateringen!) of anders ook maar even ET bellen, schijnt ook onderhandelbaar te zijn (maar weer als je een completer pakket koopt)
De Tussenpaus

Turbobiker

@SEV: heb je hem inmiddels laten chippen?
De Tussenpaus