vlekken op remschijven

Gestart door Amazon, 29-06-2005 20:51:07

Vorige topic - Volgende topic

Amazon

Een tijdje geleden heb ik achter nieuwe remblokken laten monteren.

De schijven waren maar voor een smal deel mooi afgesleten. Dus een brede roestige rand aan de kant van de wielnaaf en aan de buitenkant van de schijf.

De eerste tijd schaafde dat wat aan, maar het werd steeds beter en ook de schijven beginnen er weer wat beter uit te zien.

Nu schrijft de garage na de laatste beurt dat de schijven aan vervanging toe zijn, omdat er zwarte vlekjes op zitten.

Ik heb zelf het idee dat die nu pas zichtbaar worden, omdat de rest van de schijven weer mooi blank aan het worden is.

Het zijn echt donkere vlekjes al seen waterdruppel. Kan dit kwaad, of gewoon doorrijden.

De schijfdikte is nog ruim voldoende.
Bigger and better!

Reitse

Zwarte vlekjes heb ik ook gehad... dat was de buitenkant, de "binnenkant" was enorm aangevreten. Haal je schijf er maar eens af, kijken hoe die er uit ziet...

thuur

Ik weet niet precies wat ik me moet voorstellen bij die vlekjes, maar gezien de foto's die Reitse toen heeft geplaatst.. :o :o

Tja, dat is het risico van alleen nieuwe blokken plaatsen. Dat is je dus niet verteld bij de vervanging van de blokken? De kans is nl. groot dat de blokken de schijf snel zullen 'invreten' met diepe groeven, trillen en piepen tot gevolg. In een uiterst geval krijg je Reitse-look-a-like schijven :-\

Ik zou ook even de schijf eraf halen en eens goed bekijken. Wel de remblokken in dezelfde volgorde terugzetten ;)

Gr 8)

[edit] Als de schijven nog redelijk zijn kun je ze laten afdraaien (ca. 20 euro per schijf). Het zijn de achterremmen, dus die doen maar voor 20% mee. En als je dan ook nog eens naar de gekozen constructie door Volvo bekijkt.... :-\ Ik zeg dan 'het zijn maar de achterremmen' Wellicht kun je een second opinion laten doen door de automaterialenhandel [/edit]

ed

Of de schijven zijn te dun en moeten ze vervangen worden, maar er is ook grote kans dat de klauwen blijven hangen. Controleren dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!