Slang turbo luchtfilterbox

Gestart door bassjunky, 04-01-2021 15:57:34

Vorige topic - Volgende topic

bassjunky

Hallo  :eusa_shifty:

Ben bezig mijn turbo te vervangen, gedemonteerd, opgestuurd voor revisie en weer terug. Nu wil ik m weer in bouwen, heb ik iets gesloopt  :-X Nou was ik al van plan poreuze leidingen te vervangen, ging deze per ongeluk stuk. Het gaat om de hard plastic leiding (heel dunne) aan de luchtslang vanaf mn luchtfilterbox naar de turbo. (Zie rood omcirkeld op de foto) Waar dient deze leiding voor? Ik heb m al proberen te volgen maar zonder succes. Ook op de explodeerde view zie ik het zo niet. Moet mn carterventilatie nog doen dus kom m dan wel tegen lijkt me maar ben toch benieuwd wat t is, zodat ik alvast vervanging kan regelen. Ben overigens ook wel benieuwd naar die afgedopte slang, wat daar t nut van is.

Foto volgt, even uploaden...  :eusa_think:
1996 855 2.3t5 420.000

bassjunky

https://imgur.com/a/yn1RLPb

De link, zal de foto nog ff goed fixen

1996 855 2.3t5 420.000

Stefan

Het lijkt op de kleine slang van de carterventilatie. Deze loopt onder het inlaatspruitstuk door naar een aansluiting op de zijkant van het spruitstuk aan de distributiezijde. Die kun je eigenlijk niet zien als het spruitstuk gemonteerd is.

Deze slang zit samen met de dikke slang van de carterventilatie in een soort buitenmantel/isolatierubber. Voor het vervangen (met originele slang) moet je het spruitstuk demonteren en beide slangen vervangen (en deze slangen combi is momenteel erg duur  :eusa_sick:). (er is ongetwijfeld ook een beun oplossing mogelijk door een losse vacuumslang te trekken van het spruitstuk naar die aansluiting op je foto (dat ding is het PTC nippel), de andere dike slang is van de carterventilatie)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

volvobug

Citaat van: Stefan op 04-01-2021 16:32:39
Het lijkt is op de kleine slang van de carterventilatie. Deze loopt onder het inlaatspruitstuk door naar een aansluiting op de zijkant van het spruitstuk aan de distributiezijde. Die kun je eigenlijk niet zien als het spruitstuk gemonteerd is.

Deze slang zit samen met de dikke slang van de carterventilatie in een soort buitenmantel/isolatierubber. Voor het vervangen (met originele slang) moet je het spruitstuk demonteren en beide slangen vervangen (en deze slangen combi is momenteel erg duur  :eusa_sick:). (er is ongetwijfeld ook een beun oplossing mogelijk door een losse vacuumslang te trekken van het spruitstuk naar die aansluiting op je foto (dat ding is het PTC nippel), de andere dike slang is van de carterventilatie)

Heb er afgelopen weekend nog een vervangen. De dikke kunststof buis is net zo breekbaar na al die tijd, dus vervangen is het devies. Dealerprijs buiscombi ca 165 euro, aftermarket (propech) 35. Neem meteen alle andere vacuumslangetjes mee, als je 2 meter besteld van 4/5/7 mm elk kun je alles wat je tegen komt meteen vervangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

bassjunky

Super, Thanks voor het snelle en duidelijke antwoord. Ga ik even op t internet snuisteren
1996 855 2.3t5 420.000