Olie niveau pijlen bij AT

Gestart door @®-, 30-06-2005 13:37:06

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Misschien is het een stomme vraag maar hoe moet ik het olieniveau pijlen bij een automatische transmissie.
Ik hoorde dat ie dan stationair moet draaien in de N en dan pijlen, maar wat daar van waar is weet ik niet want dit zou ook niet voor een Volvo zijn geweest.

Ik heb wel eens de peilstok eruit getrokken, maar toen draaide die niet.

Aangezien ik geen instuctie boekje heb heb ik er niet in kunnen zoeken, ik betwijfel of het er zelfs in staat.

mehn

Het instructieboekje 1995

Pijlen hoort met draaiende motor. Eerst de hendel door alle versnellingen halen (langszaam 5 seconden per versnelling) en dan in de P zetten. 2 minuten wachten en dan pijlen.
Zo staat het tenminste in het instructieboekje (pagina 7:11 dacht ik zo uit mijn hoofd).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850fan

Correct me if I'm wrong; Auto stationair laten draaien (handrem aantrekken), pook van P naar L halen en in elke stand even laten staan en weer terug halen van L naar P volgens zelfde methode. Pook in P, paar minuutjes wachten en auto laten lopen en dan peilen. En natuurlijk een horizontale plek als je gaat peilen. Zo doe ik het altijd bij onze andere 850 20-kleppert.

Suc6!

@®-

850fan

Zo te zien was iemand me net 2 minuten voor, maar zo kan het niet meer mis gaan lijkt me  ;)

@®-

En wat als je moet bijvullen, kan nergens een vuldop vinden.

mehn

Citaat van: Armin op 30-06-2005 17:25:19
En wat als je moet bijvullen, kan nergens een vuldop vinden.

Door de pijlstokopening  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

dus 4 liter ernaast en 1 liter erin  ;D