Inleren nieuwe afstandsbediening

Gestart door mvo, 06-03-2021 16:26:15

Vorige topic - Volgende topic

mvo

Bij de dealer geweest om 2 nieuwe volvo afstandsbedieningen te installeren want de oude gaan niet zo lekker meer. Het lukt niet om de nieuwe te herkennen bij het inprogrammeren. Dealer gaat onderzoeken waar dat aan ligt. S70 uit 2000 (waarvan het alarm in het verleden al is uitgeschakeld). De oude handzenders krijgen ze wel teruggeprogrammeerd. Iemand tips of ervaring hoe je de nieuwe er wel werkend op krijgt?

The Demon

Is dat nog een Guard II alarm?
Als ja, dan heb je waarschijnlijk de verkeerde AB's, bij Guard II zijn er twee die op een verschillende frequentie werken.

KIM

Bij een classic kun je ze alleen bij de dealer laten programmeren.
Het kan zijn dat je ontvangermodule defect is; heb gelezen dat dat dat wel vaker gebeurt.

The Demon

Citaat van: KIM op 06-03-2021 16:44:37
Bij een classic kun je ze alleen bij de dealer laten programmeren.
Het kan zijn dat je ontvangermodule defect is; heb gelezen dat dat dat wel vaker gebeurt.
Dan zouden ze oude toch ook niet meer opnieuw kunnen inleren?

cornelis-b

Bij de classic heb je 2 type handzenders, ze zien er het zelfde uit maar werken op verschillende frequenties. Heb je een ontvanger in de auto voor 422Mhz dan gaat een handzender die werkt op 434Mhz nooit werken. Ze zullen de ontvanger moeten uitlezen om te kijken op welke frequentie deze staat en aan de hand daarvan de handzenders leveren, dan is er geen probleem met inleren.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

mvo

Bedankt voor de tip over de twee verschillende frequenties - ga ik meenemen. Ik zou denken dat ze dat bij het bestellen van de onderdelen wel zouden checken. Dealer is ook nog aan het navragen bij Volvo magazijn.

KIM

Hebben ze ook gekeken naar het aantal zenders dat al is geprogrammeerd?
Er zit een limiet op het aantal zenders dat geprogrammeerd kan worden (ik dacht max 3). Als er nog oude in staan dienen deze eerst gedeactiveerd te worden.

mvo

Citaat van: KIM op 07-03-2021 09:45:24
Hebben ze ook gekeken naar het aantal zenders dat al is geprogrammeerd?
Er zit een limiet op het aantal zenders dat geprogrammeerd kan worden (ik dacht max 3). Als er nog oude in staan dienen deze eerst gedeactiveerd te worden.
Ja, dat hadden ze al in de gaten. Ze hebben eerst de oude eruit gehaald, en toen de nieuwe geprobeerd toe te voegen. Toen dat niet lukte hebben ze de oude teruggezet.

mvo

Vandaag verlossende telefoontje van de dealer. Volvo magazijn had tot 2x toe de verkeerde pincodes gestuurd voor de afstandbedieningen. Drie maal is scheepsrecht zullen ze in Zweden gedacht hebben, en toen lukte het wel om twee AB's in te programmeren. De oude AB die nog wel redelijk werkte als 3e in het systeem laten staan. Uiteindelijk prima service van de dealer - hij kon het niet bij laten zitten dat het niet lukte bij zo'n mooie S70. Hij was zelfs speciaal naar mijn huis gereden om het op te lossen. Geen extra uren in rekening gebracht, gewoon de standaard tijd die Volvo voorschrijft voor het inprogrammeren.