R_Z_B: Volvo V70 Classic 2.5 10V Exclusive line 1997

Gestart door R_Z_B, 28-08-2020 17:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R_Z_B

Beste allen, ik lees sinds mei mee op het forum maar zie tot mijn schrik dat ik mij nog niet heb voorgesteld!

Bij deze, ik ben Richard, woon in Zuid-Holland en ben enorme autoliefhebber. Sinds ik in 2004 mijn rijbewijs heb gehaald heeft zich een flinke waslijst aan auto's de revue al gepasseerd, van verstandige keuzes tot auto's gekozen met mijn hart.


Voor de deur staan op dit moment een Toyota Prius II (verstandige keuze), een Smart EQ (zakelijke keuze) en tot mei een Mazda MX-5 NB (gekozen met het hart, om de Prius enigszins te compenseren).
Toen in mei de APK kwam bleek de Mazda zo enorm roestig dat ik ervoor heb gekozen de handdoek in de ring te gooien. Heb de auto op een eerlijke manier te koop gezet, met een lijstje van gebreken. Daarop reageerde iemand die het voorstel deed de Mazda te ruilen voor een Volvo, met bijbetaling van zijn kant.
Erg sceptisch ben ik gaan kijken, maar was ook wel regelmatig aan het loeren naar een vijfcylinder. 

De auto (RR-RL-02) was in redelijke staat, rondom wat butsen en krassen maar geen grote deuken of roest. De achterbumper hangt wat, de wielen zijn van een V70N, maar de combinatie van het lakwerk (427, dus metallic grijs) met een licht halfleren interieur zag er wat mij betreft goed uit. De kilometerstand van 361K was ook niet overdreven hoog voor een auto van 23 jaar oud. Tijdens de proefrit trok de auto flink naar links en blies de airco een heerlijke warme moessonwind naar binnen.
Uiteindelijk de gok genomen en de auto meegenomen.

In de afgelopen maanden heb ik er best wat werk aan gehad:
- Draagarmen voor (r/l)
- Vervangen Condensor
- Afstellen magneetkoppeling
- Airco laten afvullen
- Nieuwe banden rondom
- Olie, bougies, filters
- Nivomats r/l vervangen door goed gebruikte
- Originele radio teruggeplaatst en bekabeling hersteld
- Achterklepspoiler gemonteerd in originele kleur

Gelukkig kan ik best wat zelf en heb een vader met veel kennis, dat houdt de kosten laag. Het is een topauto om in te rijden en om aan te werken, maar hij is natuurlijk nooit af. Ik moet me inhouden niet teveel te gaan besteden aan de auto, want dat haal ik er nooit meer uit. De auto moet verder wel veilig zijn en goed rijden. Dat doet hij nu, afgelopen maand heb ik er 3500km mee gereden (Tripje Frankrijk, gemiddelde temperatuur 30graden maar gelukkig een goedwerkende airco!)

Een aantal dingen staan nog wel op mijn lijstje, en dat is vooral gemak: ik zie in de b-stijl alarmsensoren (alleen rechts?), een led-verklikker op het dashboard maar ik mis een handzender, die MOET er natuurlijk wel in. Het interieur ga ik nog een keer grondig reinigen, de auto van buiten polijsten en op een goedkope manier kleine parkeerdeukjes herstellen.

Ik hoop nog veel info van dit forum te kunnen gebruiken en zal mijn best doen ook wat toe te voegen!

Groet, Richard

R_Z_B

Beste allemaal,

Alweer een tijdje geleden dit topic aangemaakt :)
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of iemand mijn auto kent. Hoewel de auto behoorlijk wat eigenaren heeft gehad lijkt het toch of er tussen die mensen een liefhebber heeft gezeten. Ook wel mee gerommeld, aangezien ik bij toeval ledplakstrips tegenkwam naast de mistlampen en was de radiobedrading één groot spaghettimysterie.

Kenteken van de auto is RR-RL-02, Nu ondertussen op 370.000 km en na een degelijke uitlijnbeurt bij Toncar in Berkel en Rodenrijs een heerlijk rijdende auto.


Ries van de Zilverschuit

Mij komt de auto niet bekend voor. Ik weet wel dat die tienkleppers enorme kilometerstanden kunnen halen, zelfs met hun eerste koppeling.

En die tienkleppers klinken heerlijk. Ik hoor ze altijd van verre aankomen. Veel plezier ermee.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

850blues

Citaat van: R_Z_B op 28-08-2020 17:56:42
Het interieur ga ik nog een keer grondig reinigen

Ik heb mijn interieur (=hetzelfde) enkele jaren terug laten reinigen met droogijs, bij Ultech carcleaning in Ulft (tip die hier op het forum stond)
Stoelen, bank, deur- en kofferbakbekleding en hemel laten doen. Geen 100% resultaat (sommige vlekken zijn gewooon te hardnekkig en blijf je iets zien), maar voor mij meer dan voldoende reseltaat.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

V70geRwin

Alsnog welkom en met een beetje onderhoud kom je nooit meer van je 10V af  ;)

R_Z_B

Dankjewel!

Intentie is dat ik de auto meerdere jaren ga houden, hij bevalt zo bijzonder goed!

Ik merk wel dat het lastiger wordt om aan bepaalde onderdelen te komen. Z0 zoek ik nog wat interieurdelen (kofferuimte-gedeelte, zoals d-stijl speakerkapjes, raamomlijsting binnen).
Daarnaast hoor ik een 'bonk' in de achtertrein bij kleine oneffenheden (ik vermoed rubbers met speling, maar goede diagnose heb ik nog niet gesteld). Ook zijn de voor en achterbumper een doorn in mijn oog.

Het lastige is natuurlijk dat ik in mijn achterhoofd de (lage) dagwaarde steeds meeneem, zodat het voor mijzelf en richting mijn gezinsleden soms lastig te verantwoorden is om aan het optische aspect geld aan uit te geven.

ook zoek ik nog steeds een 'ouderwetse' sloperij in de omgeving van Zoetermeer waar je gewoon eens over een terrein kan lopen op zoek  naar kleine onderdeeltjes. Die ken ik in Brabant genoeg, maar hier kom ik ze nog niet tegen.

Groet ,Richard