remdruk kwijt

Gestart door Dazzle, 27-03-2021 20:35:54

Vorige topic - Volgende topic

Dazzle

Ik had vandaag de auto even op de assteunen staan en mooi moment om toch even de remmen van onderuit verder te bekijken.
Het viel me als eerste op dat er nog maar 1 blauw nokje op zat en de ander zat los ( klote popnagels....).
Maar heb ook wat foto's gemaakt als de wielen worden gedraaid tot tegen de nokjes. Het valt meteen op dat de klauwen tegen de nokjes ( als ze er zitten, maar anders tegen de draagarm) komen ( kan zelfde effect geven van klauw naar binnen, zuiger naar buiten en geen druk).
Maar dit lijkt me toch niet hoe t hoort ?   Moet dat uitsteeksel er niet tegenaan komen? Zie bijgaande foto's.....  dat zit nu veel te laag.....
Heb net op joetube gezocht naar een filmpje ofzo waar zichtbaar moet zijn hoe t hoort maar kon gauw niets vinden... ( wel van S60 maar of dat dan weer t zelfde is....).  Iemand? 

V70geRwin

Dus je klauw loopt eerder tegen het blauwe nokje dan het uitstekende stukje fusee dat er voor bedoelt is?

Dazzle

Inderdaad..... had t gefilmd maar kreeg dat niet goed doorgestuurd maar klopt wat je aangeeft.

V70geRwin

Citaat van: Dazzle op 03-08-2021 20:58:42
Inderdaad..... had t gefilmd maar kreeg dat niet goed doorgestuurd maar klopt wat je aangeeft.

Is dat ook zo als je gewoon op weg staat, je veerpoot is nu helemaal uitgeveert natuurlijk.

Dazzle

Oja.... duh. :eusa_doh: Das ook weer zo natuurlijk.....
Bijgaand foto's net ff gauw geschoten..... Zo lijkt t wel ok...?   Fusee stukje zit wel pal tegen/naast de klauw...

V70geRwin

Citaat van: Dazzle op 03-08-2021 21:31:13
Oja.... duh. :eusa_doh: Das ook weer zo natuurlijk.....
Bijgaand foto's net ff gauw geschoten..... Zo lijkt t wel ok...?   Fusee stukje zit wel pal tegen/naast de klauw...

Zo lijkt het wel ok hoor.

soumsoum

De brackets van mijn brembo BBK lopen ook tegen de draagarm aan als de auto op de brug staat
(schrok me rot toen ik na vervangen van het stuurhuis de boel wilde ontluchten met de wielen in de lucht; het stuur wilde maar 1 slagje rond. Al kijkend onder de auto was de conclusie dat dit dus door de brackets kwam)

Als de auto gewoon op de grond staat heb ik nooit problemen gehad. Volgens mij zou je dat ook duidelijk moeten merken in je stuur

Maar goed, misschien is er in jouw geval wel erg weinig marge en komt de bracket/klauw (al bij licht uitveren terwijl je een bocht maakt) in aanraking met de draagarm? Of zit het probleem toch elders
Volvo 855R 1996