Lengte achterveren

Gestart door mehrzahl, 16-04-2021 11:38:38

Vorige topic - Volgende topic

mehrzahl

Ik wil mijn nivomats ombouwen naar gewone veer/dempercombinatie. Inmiddels heb ik Sachs Super Touring schokdempers gekocht, maar nu ben ik nog aan het onderzoeken welke veren ik zou moeten hebben. Op Autodoc kan ik voor €25 per stuk veren van KYB kopen. Deze zijn 368 mm lang, terwijl de andere veren die aangeboden worden 380 mm zijn. Gaat dit passen? Ik vind het niet erg als de auto iets lager komt te staan aan de achterzijde.

Ries van de Zilverschuit

Zijn tweedehandsjes geen alternatief? Dan weet je zeker dat ze passen en volgens mij zijn die na al die jaren vaak nog in prima staat.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

innocenti

En je veerlengte zegt niks zonder ook de veerkarakteristiek te kennen. Dus pas op met alleen veerlengte.

mehrzahl

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 16-04-2021 14:04:48
Zijn tweedehandsjes geen alternatief? Dan weet je zeker dat ze passen en volgens mij zijn die na al die jaren vaak nog in prima staat.

Ja op zich wel. Ik heb ook een bericht geplaatst in 'onderdelen te koop gevraagd' maar geen reacties.

Ries van de Zilverschuit

Informeer anders eens bij de bekende demontagebedrijven. Lijkt me sterk als zij je niet kunnen helpen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue