VAG KKL omzetten pin 7 naar pin 3 - herkent nu kabel niet meer

Gestart door Dazzle, 18-04-2021 09:00:50

Vorige topic - Volgende topic

Dazzle

Vd week Vol-FCR toegestuurd gekregen van V70geRwin. Kabel gekocht, drivers geinstalleerd. Comport 1 geslecteerd. Uitlezen kon beperkt ( SRS-lampje resetten bijv lukte wel). ECU niet ( M4.3, OBD1,5, want bj 1997). Brickdiag zou optie zijn. Die ook toegestuurd gekregen. Daarna pin 7 verbonden aan pin 3. Maar daarna herkende mijn laptop de kabel niet meer. Drivers opnieuw geinstalleerd, maar helaas.
Ik kon geen goede afkijk-foto's vinden op t forum, maar er is vast iets fout gegaan. Joh...  :eusa_doh:.  Draadje was gesoldeerd aan pin 7 en pin 3. Zie foto. Moet er nog iets gebeuren misschien? Lampje kabel brandt dus zit wel spanning op.

Wie kan me adviseren?

Thx alvast

grt
Ronald

hilko73

Ik denk maar zo dat je de print te heet hebt laten worden en dat er dus inwendig iets stuk is. Ikzelf gebruik losse stekkertjes en pinnetjes om de vag kkl indirect aan te sluiten. Gewoon vanaf de pinnen aan de stekker naar de OBDII aansluiting in de auto.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Dazzle

ja, damn, zou zomaar kunnen idd.

Dus als ik je goed begrijp;  losse pinnetjes kopen en stekkertjes ( schoentjes met draadje), dan pin 7 ( vd stekker() naar pin 3 vd OBD-aansluiting.

Moet dit dan ook voor de voeding of is enkel dit signaalverbindinkje dan voldoende?

KIM

Voeding zit wel op de pennen volgens protocol: 16 voor voeding en massa op pinnen 4 en 5.
7 is volgens OBD normen de diagnoselijn (ISO 9140). De gebruikte apparatuur kijkt dus naar pen 7 en niet naar 3 vandaar de noodzaak voor het verloop (het protocol op onze pen 3 voldoet namelijk wel aan ISO9140.