Voorstellen

Gestart door Neut, 23-04-2021 08:22:38

Vorige topic - Volgende topic

Neut

Beste 5 cilinder liefhebbers,

Ik heb me al een tijdje geleden aangemeld, veel gelezen en wil nu ook mezelf en mijn auto even voorstellen. Ik ben Rob, 36 jaar oud en woon in Utrecht. Ik heb tot anderhalf jaar geleden altijd Volvo's gereden (744 en 245). Toen mijn 240 slecht begon te worden heb de keuze gemaakt om van Volvo over te stappen naar een Mini Clubman. Rijdt fantastisch, maar ik begon het Volvo gevoel steeds meer te missen, dus ik heb de Mini verkocht en rij nu weer een paar weken in een V70 uit 1998, een 2.5 10 klepper automaat die lekker compleet is uitgerust. En dat voelt goed! Het was wel even wennen om weer te moeten remmen voor lege rotondes en klaverbladen, maar gevoel is het (bijna) als vanouds.

Ik heb de auto deze week ook gelijk maar even naar de garage gebracht waar hij helemaal nagekeken en bijgewerkt is. Gezien de prijs (zacht) en een gat in de onderhoudshistorie van een jaar of 3, viel het achterstallig onderhoud me niet tegen. Verder heb ik er een setje Perfo's opgezet en de aftermarket radio vervangen voor een SC805. Dus heb ik weer een Volvo waar ik komende jaren van kan genieten. Alleen nog een instap scheurtje in de bestuurdersstoel laten repareren, wat blanke lak plekjes bijwerken en een setje dakdragers vinden met T-tracks die op dit dak passen en dan kan ik weer even vooruit.

Ries van de Zilverschuit

Welkom, tienkleppers weten bij goed onderhoud van geen ophouden. Maar dat kunnen anderen hier beter uitleggen, dan ik, denk ik.

O ja, foto's? We weten echt wel hoe een roffel eruit ziet, maar toch blijven we in beeldmateriaal geïnteresseerd.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Neut

Ik had de verkeerde link gebruikt, nu wel met (nog niet erg spannende) afbeelding.

850blues

Welkom op het forum, die velgen staan 'm goed!
Je kunt je gelijk ook in dit topic melden: KLIK   ;)

'k Rij zelf ook een '98 10v automaat, dus weet een beetje hoe het voelt.
Voor een iets strakker weggedrag kun je een veerpootbrug aan de voorzijde overwegen (ik heb er ook een aan achterzijde). Wordt het geen Mini van, maar naar mijn idee helpt het wel iets.
NB: de prijzen zijn de laatste tijd wel ruim verdubbeld zag ik net. Voor een nieuwe VPB Voorzijde vraagt men her en der nu rond de €200,-   :o   
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

RemkoT5

Welkom op het forum.

Veerpootbrug voor is zeker een aanwinst, vraag es bij de dealert. Misschien is de originele aluminium vpb nog leverbaar?
Ik heb hiervoor in het verleden iets van 80,- Euro betaald.
De dealer is soms verrassend met de prijs voor originele reserve delen, soms verrassend duur en soms verrassend betaalbaar.

Veel plezier met de instandhouding van je roffel en rijgenot