Laatste dakplooi zakt de bak niet in..

Gestart door Misha, 28-04-2021 14:26:30

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Hi,

Wie o wie kent het fenomeen dat de laatste dakplooi niet de bak invalt maar je hem een zetje moet geven omdat anders de afdekplaat niet dichtklikt ?
Het lijkt vooral iets te zijn van het juist punt smeren..  :eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeroentjuh

Zitten de kunstof geleideblokjes nog wel juist onderin de bak gemonteerd, deze zitten met dubbelzijdig tape gemonteerd en kun je het beste voorzien van een likje vet.
Als deze niet goed zitten klappen de vergrendelhaken niet in waardoor het dak niet ver genoeg in de bak zakt.

Misha

Citaat van: Jeroentjuh op 29-04-2021 09:58:28
Zitten de kunstof geleideblokjes nog wel juist onderin de bak gemonteerd, deze zitten met dubbelzijdig tape gemonteerd en kun je het beste voorzien van een likje vet.
Als deze niet goed zitten klappen de vergrendelhaken niet in waardoor het dak niet ver genoeg in de bak zakt.

Bedoel je die soort  kunstof halve manen  ?
Ga ik eens naar kijken, dankje. In mijn herinnering zat dat goed, maar een like vaseline kan geen kwaad denk ik.

Als hem met de hand erin duw, lijkt het vooral te komen doordat dat laatste scharnierpunt iets te veel weerstand heeft, maar dat kan natuurlijk ook daar prima beginnen.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Misha

Misha

Vanochtend inspectierondje gemaakt.

- De geleiders zaten in de bak op de goede plek. ik heb ze wel even gesmeerd, want waren kurkdroog
- De stof zat nog goed vast aan alle dakbeugels
- Calibratie etc was ok, was net gedaan
- Er was een touwtje gebroken die van de stof naar het dakframe liep, die heb ik gerepareerd
- Alles goed gesmeerd

Geconstateerd dat er wat kleine onderdeeltjes misten en die maar bijbesteld

We gaan er weer mee verder en kijken hoe het loopt.