Motor start ,,loopt even en slaat daarna niet meer aan ,, opgelost LMM defect !

Gestart door thijsvanderplas, 22-06-2021 09:34:52

Vorige topic - Volgende topic

Michaell

Niet elke 850 heeft nog OBD-I. Mijn bescheiden (net als de man) 10 kleppert heeft ook geen OBD-I, maar alleen OBD-II (nouja, OBD-1.5 om precies te zijn). Dat OBD-1 kastje ontbreekt bij mij onder de motorkap. Ik heb alleen de OBD-II stekker boven de schakelpook onder de munthouder.

Er zijn natuurlijk wel foefjes voor als je de software niet hebt, maar wel handig bent.   :eusa_whistle:

Als je die wel hebt:
http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvo-850-diagnostics-with-codes-obd/

Ik zou hier zeker mee beginnen als je echt dingen zoals sensoren wil gaat vervangen. Gokken = dokken.

De kleur rook kan veel zeggen over de staat van de motor.
Blauw: De motor verbrand olie. Carterventilatie, klepseals, zuigerringen, koppakking.
Wit: Er zit veel vocht in de motor. Dunne rook als het koud is die verdwijnt is normaal. Dikke rook die blijft niet. Dan verbrand je KVS. Koppakking.
Zwart. De motor loopt veel ste rijk. Luchtfilter verstopt/vies, ECU,  Lambda, KVS sensor, drukregelaar defect
Dat soort dingen.

850blues

Thijs,
Als je een OBD-stekker onder de muntenhouder hebt, kun je ook proberen uit te lezen met een OBD dongel (ELM 327) i.c.m. bijv. de 850 OBD-II app uit de playstore.
Mits je een goede dongel weet te vinden, zie dit topic: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,87205.msg1805748.html#msg1805748

PS: (link naar) de obdshop.nl geeft bij mij een error (403), weet dus niet of zij nog een goede dongel verkopen.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

arjenT5R

Klinkt mij een beetje als luchtmassameter ja, koelwater temp sensor zou ook kunnen idd.

Uitlezen is al weg genoeg over geschreven kan je prima zelluf
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ruurdp

Vacuümleidingen en aansluitingen al gecontroleerd? Kan voor erg vreemde storingen zorgen. Ook die ene die onder het inlaatspruitstuk doorloopt!

arjenT5R

Waar woon je Thijs? Misschien kan een forummer in de buurt je wel helpen uitlezen? Ik zit op het moment in Apeldoorn😁

Jerra

Goed idee Arjen.
Ik ben te vinden in Velp/Arnhem voor uitleeshulp van de ECU
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Menno3274

Ik heb een dongel en de 850 obd-ii app, daarmee kan ik ook helpen wanneer nodig. Omgeving Rotterdam :)

Stefan

Citaat van: Menno3274 op 24-06-2021 12:52:01
Ik heb een dongel en de 850 obd-ii app, daarmee kan ik ook helpen wanneer nodig. Omgeving Rotterdam :)
Idem, in Den Bosch  8)
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

thijsvanderplas

Bedankt voor de reacties en tips ,,

Temperatuur sensor vervangen (origineel)

Oud 3 kilohm
Nieuw 2kilohm

Auto loopt nu wel,,maar nog onrustig en bij gas los klappen uit de uitlaat,,, vonk en brandstofdruk  blijven aanwezig. ook als hij na draaien niet meer start.

Vandaag of morgen kan ik dus naar de dealer om uit te lezen ..

Ik laat t  weten !

thijsvanderplas

Citaat van: arjenT5R op 24-06-2021 08:23:17
Waar woon je Thijs? Misschien kan een forummer in de buurt je wel helpen uitlezen? Ik zit op het moment in Apeldoorn😁
Katwijk !

)()()sT

Nou nog steeds de vraag: je hebt een T-5R, die hebben bijna allemaal obd1, heel soms obd2. Heb jij toevallig zo eentje?

V70geRwin

Citaat van: thijsvanderplas op 25-06-2021 09:38:16
Bedankt voor de reacties en tips ,,

Temperatuur sensor vervangen (origineel)

Oud 3 kilohm
Nieuw 2kilohm

Auto loopt nu wel,,maar nog onrustig en bij gas los klappen uit de uitlaat,,, vonk en brandstofdruk  blijven aanwezig. ook als hij na draaien niet meer start.

Vandaag of morgen kan ik dus naar de dealer om uit te lezen ..

Ik laat t  weten !

Klinkt alsof hij veel te rijk loopt.

arjenT5R

mehrzahl

Citaat van: arjenT5R op 25-06-2021 12:50:01
Ja mijn glazen bol zegt luchtmassameter stuk

Da's raar: mijn glazen bol zegt namelijk brandstofdrukregelaar!

arjenT5R