Onderdeel automaatbak V70R

Gestart door Martijn84, 25-06-2021 13:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn84

Beste forummers!
Ben op zoek naar een slimmer iemand als iedereen die ik in de nabijheid kan vinden!
Tijdje geleden ben ik begonnen met het compleet renoveren van een originele V70R awd met AW50-42 uit 1997.
Het volledige awd-systeem is gerenoveerd.
Nu heb ik de motor ook helemaal aangepakt en de automaatbak is helemaal uit elkaar.
Nu kan ik een onderdeel niet vinden, heb al 3 bakken gekocht die ook niet het juiste onderdeel in goede staat hebben en ben ten einde raad  :eusa_wall:
Kan alleen een foto vinden in Oekraïne, maar deze man reageert niet....
Het nummer wat er op staat is: 1377577
Er zit 1 mm speling op het differentieel aan de passagierskant, en ik wil het perfect hebben nu het hele subframe er onderuit ligt.
Hierbij de foto bijgevoegd:


Kan iemand me helpen???

volvobug

#1
Komt dit uit het differentieel?

Je zou denken dat het een volvo onderdeelnummer is:



Al eens bij de dealer geïnformeerd?

Qua vorm komt het op mij over als 2 (of 4) "thrust washers" uit 1 stuk. Heb ze wel eens in een MG differentieel vervangen als bronzen, losse washers:


Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martijn84

#2
Klopt helemaal, de Volvo dealer levert dit niet als los onderdeel.
Autrans heb ik gebeld op aanraden van Estateservices, en kunnen het ook niet krijgen (Rutten in Echt).

De "gewone" 2wd-versie heeft hem van metaal, deze zou ik er misschien op kunnen zetten, maar als het heel geval weer in elkaar staat en het niet werkt heb ik wel weer een probleem.
Misschien is het voor de schokken op te vangen ofzo?

Had gehoopt dat er iemand raad wist, of met dit bijltje had gehakt, zal bij andere mensen ook wel eens een probleem zijn geweest??
Of er is iemand die een sloop-bak heeft liggen waar een goede inzit?

Hoop dat iemand me wil helpen want wil hem gewoon met goed werkende AWD, (heb er al 2000 ingestopt om het werkend te krijgen).
Hij hoort het gewoon te doen en origineel te zijn.

Voor de gouden tip of iemand die me het onderdeel aandraagt wil ik nog wel een lekker speciaal biertje regelen!  ;)

Martijn84


V70geRwin

Wellicht kijken of je ergens een defecte bak kan opkopen?

volvobug

Alternatief is denk ik een "differential assembly" kopen, oftewel een volledig differentieel. Of experimenteren met losse "washers".
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martijn84

Heb je daar een nummer van?
Dat ik die compleet kan opzoeken?

volvobug

Citaat van: Martijn84 op 27-06-2021 12:23:36
Heb je daar een nummer van?
Dat ik die compleet kan opzoeken?

Wat is het onderdeelnummer van jouw automaatbak?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.