Brrrrrrrrrr.........

Gestart door 850Tim, 02-07-2005 20:45:41

Vorige topic - Volgende topic

850Tim

Na een tijdje tobben en zweten is het dan eindelijk weer voor elkaar, het is weer zeer aangenaam in de auto. De airco koelt als een nieuwe! Aircomobiel had onlangs de shimps van de magneetkoppeling verwijderd maar het maakte qua koelen geen ru. uit. Alles nagelopen met UV, geen lekkage onder de kap dus verdamper lek??? Hij kon 'm vervangen voor 600 eurotjes. Ik had er geen goed gevoel over daar hij niet wist hoeveel vloeistof er nog in het systeem zat. Ik heb de auto 22-07-04 gekocht in Beilen met (volgens de verkoper een goed werkende airco, was helemaal bijgevuld met 750 gram volgens de sticker) 0 maand garantie, was de prijs ook naar.
Van de week hebben ze het systeem leeg getrokken en er 105  :o gram uitgehaald. Het systeem heeft ca. 45 min op 15 bar testdruk gestaan en is niets afgezakt. Waarschijnlijk heeft die garage Moes in Beilen en niets aan laten doen, maarja ik ben blij dat ie het weer goed doet en voor 120 euro klaar was. :)
Simply the best.......

thuur

Fijn dat je blij bent!

De verdamper is trouwens gemakkelijk te controleren: Onderste paneel dashboard eruit en de kachelweerstand eruit halen. Je kunt nu met je UV lamp direct op de verdamper schijnen ;)

Gr 8)

denkweb

Citaat van: thuur op 03-07-2005 22:47:52
Fijn dat je blij bent!

De verdamper is trouwens gemakkelijk te controleren: Onderste paneel dashboard eruit en de kachelweerstand eruit halen. Je kunt nu met je UV lamp direct op de verdamper schijnen ;)

Gr 8)

Tenzij de leiding ONDER de verdamper is doorgerot... ook een veelvoorkomend iets.

Toch had het afpersen bij mij laatst (dealer!) als resultaat dat het systeem lekvrij zou zijn, een week later bleek er echter een gat van 1cm2 in de condensor te zitten, dus zo betrouwbaar zijn die tests niet.

thuur

Citaat van: denkweb op 07-07-2005 12:37:23
Citaat van: thuur op 03-07-2005 22:47:52
Fijn dat je blij bent!

Gr 8)

Tenzij de leiding ONDER de verdamper is doorgerot... ook een veelvoorkomend iets.

Toch had het afpersen bij mij laatst (dealer!) als resultaat dat het systeem lekvrij zou zijn, een week later bleek er echter een gat van 1cm2 in de condensor te zitten, dus zo betrouwbaar zijn die tests niet.

??? Je schijnt juist op de onderkant van de verdamper door het gat van de kachelweerstand..

Condensor rijd je gemakkelijk lek door steenslag ;)

Gr 8)