kabelboom 850 2.0 20v

Gestart door janick1001, 26-09-2021 16:23:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

janick1001

Als nieuw forumlid zal ik me eerst even introduceren,

Twee jaar geleden heb ik mijn eerste auto gekocht, een Volvo 850 2.0 20v sedan. Alleen was deze afgekeurd vanwege de uitstoot. Ik moest mijn rijbewijs nog halen, dus de reparatie had niet zo'n haast. Uiteindelijk mijn rijbewijs gehaald, een tijdje met de auto van m'n broertje rondgereden maar nu is het tijd mijn tank uit 1993 op de weg te krijgen. Sinds het begin wil een goede kennis van m'n pa die eigenaar is van een volvogarage mij helpen.

Blijkbaar had de vorige eigenaar een stuk kabelboom tussen de lambdasonde en de boordcomputer verknipt en zelf een aantal kabels getrokken. De garage kwam er ook niet wijs uit. Hij kan zich namelijk ook geen enkele reden bedenken waarom er met die kabelboom geklooid is. Het probleem is nu dat wij geen gedetailleerd bedradingsschema van dat stuk kabelboom kunnen vinden om alles te repareren. Ook heeft de garage momenteel geen klant met dezelfde uitvoering 850 om de kabelboom na te maken. Blijkbaar is de 850 sedan met de 2.0 20v 5 cilinder zonder turbo hier moeilijk te vinden...

Iemand hier die mij toevallig kan helpen? Alvast bedankt!