leeglopen accu

Gestart door zwabbert, 04-10-2021 15:31:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zwabbert

dag allen

ik heb sinds afgelopen week uit het niets ineens een accu die leegloopt. heb niks aangepast of vernieuwd.
savonds accu opgeladen en volgende ochtend al weer leeg, niet mee gereden, dus dynamo is niet het probleem. ik verdenk zelf de accu, heb deze nu uit de auto gehaald en opgeladen, vanavond ga ik kijken of hij nog op hetzelfde als vanochtend stond.

mijn vraag aan jullie is als de accu nog gewoon vol is wat zijn dan nog meer goeie onderdelen om te checken op eventueel lekstroom.

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

rjverbrugh

Heb je al de spanning van de accu gemeten? Maw is die wel vol na het laden. Als er een cel overlijdt kun je laden tot je een ons weegt, maar dan kom je niet boven de 10,6 Volt.

volvobug

Citaat van: zwabbert op 04-10-2021 15:31:33
dag allen

ik heb sinds afgelopen week uit het niets ineens een accu die leegloopt. ....

Het is 's nachts weer kouder aan het worden, een oude/slechte accu waar je de zomer probleemloos mee door komt kan dan ineens problemen geven.

Als de accu 8-10 jaar oud is, is die meestal wel aan vervanging toe is mijn ervaring. En inderdaad ook even de spanning na laden controleren zoals hierboven opgemerkt is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

zwabbert

Citaat van: rjverbrugh op 04-10-2021 16:35:42
Heb je al de spanning van de accu gemeten? Maw is die wel vol na het laden. Als er een cel overlijdt kun je laden tot je een ons weegt, maar dan kom je niet boven de 10,6 Volt.
zat vanochtend nadat ik hem van de acculader had gehaald op 12.7v dus denk niet dat er een cel is overleden

Citaat van: volvobug op 04-10-2021 16:37:52
Het is 's nachts weer kouder aan het worden, een oude/slechte accu waar je de zomer probleemloos mee door komt kan dan ineens problemen geven.

Als de accu 8-10 jaar oud is, is die meestal wel aan vervanging toe is mijn ervaring. En inderdaad ook even de spanning na laden controleren zoals hierboven opgemerkt is.

dacht dat ik de accu 3 jaar geleden ongeveer vervangen heb

rjverbrugh

Hoeveel meet je 's ochtends? als die leeg is.

zwabbert

net weer de accu gemeten heeft +/- 10 uur gestaan naast de auto dus met niks verbonden 12.1v dus ik denk dat de accu overleden is, het was 12.7 toen ik vertrok naar het werk