T5 motor in N/A inbouwen

Gestart door mehrzahl, 24-10-2021 11:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

de Boeing

VVT gaat dus nergens heen als het niet aangestuurd wordt, maar je zit dan idd wel met je benzineleiding te knutselen

Carterpan er inderdaad ook even onderuit, en naast de noodzakelijke o-ringen operatie, kijk ook even naar je drijfstang lagers. Ik sla me nog dagelijks voor de kop dat ik dat toen niet ff nagekeken heb!!

mehrzahl

Ik zou in dat geval ook de benzineleidingen van de me7 overzetten.

Het volgende dilemma komt in zicht:
ik heb twee 2.4T's op de korrel, daar ga ik binnenkort in proefrijden. De ene is een handbak maar heeft een Motronic 4.4 motor (is een 2.5T zie ik net); de andere heeft een Me7 motor (ook 2.4T) maar een automatische bak. Staat en kilometerstanden ongeveer vergelijkbaar (voor zover te beoordelen).

Wat is moeilijker: een me7 (T5) motor in de auto met handbak zetten (en dus de aansturing van de bobines aanpassen en de ECU etc)? Of die motor in de tweede auto zetten (zal makkelijker zijn neem ik aan) en dan de automaatbak vervangen door een handbak?

V70R^2

Je eerste optie is veel eenvoudiger, die penbobines zijn letterlijk niet meer dan 4 draadjes erbij en klaar is kees.

Daarnaast, me7 is vervelend om zelf mee aan de gang te moeten gaan, met M4.4 kan álles super simpel.