Aanjager wil niet uit

Gestart door Ron850tdi, 04-07-2005 10:12:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron850tdi

Zaterdag een n probleempje gehad met lege accu - aanjager bleek de oorzaak, draaide continu door ook bij sleutel uit contact. Via het Forum de nodige tips verzameld en probleem (waarschijnlijk  :-\ ?) opgelost.

Mijn (blauwe) relais achter het schutbord was bijna als nieuw!! Hoe kan deze dan de oorzaak zijn, wat is de verklaring?

Nu luister ik eerst voordat ik uitstap of de aanjager niet blijft lopen - niets is zo vervelend als een lege accu en je moet weg...

Hele verhaal staat bij Weblogboek.

Bedankt voor alle tips (die r al staan n die nog komen...) ;)

Groeten
Ron. 8)

Amazon

Is het niet de kachelweerstand? Als die kapot is heb je ook dit soort klachten. Dat kan variëren van het alleen in bepaalde stand, meestal de hoogste, willen blazen tot helemaal niet meer uit gaan.

Is de aanjager het enige dat doordraait? Als er meer verbruikers zijn die stroom krijgen zou ik eens de sleutel weer in het contactslot doen en lichtjes heen en weer bewegen. Wellicht versleten contactslot.

Succes!!
Bigger and better!

Ron850tdi

#2
Hey Amazon Derk, bedankt voor de tip. De garage had het ook over de kachelweerstand. Zal deze ook laten controleren - of: hoe kan ik het zelf?  8)


Groeten
Ron

Amazon

Ron,

Je moet hem kunnen doormeten. Misschien dat daar ergens op het forum al eens iets geschreven is.

Zelf heb ik absoluut geen verstand van electronica, dus zo'n mooie multimeter is aan mij niet besteed ;D

Succes!
Bigger and better!

Burrie

Haaj,


Tis idd zo dat het ook de kachelweerstand kan zijn.
Bij mijn 850 bleef zowel de aanjager alsook de radio doorspelen, terwijl de sleutel uit het contact was.
Een nieuwe (2e hands) kachelweerstand laten komen, maar dat maakte geen verschil.

Toen (per toeval) maar eens de relais gecontroleerd, omdat ik het vreemd vond dat de radio ook bleef spelen ( Is dit ook bij jou het geval)???
Bleek dat het relais voor een deel gesmolten was. Nieuwe relais (eerst een foute meegekregen, dus let goed op) ingezet en alles verholpen.

Als bij jou ook de radio blijft spelen, dan zou ik eerst eens het relais vervangen (das immers goedkoper dan een kachelweerstand en contactslot), daarna het contactslot eens verdenken (maar dan zouden er nog meer apparaten moeten blijven werken bij sleutel uit contact). Bewegen met de sleutel kan wellicht uitkomst bieden.

Als alleen de aanjager blijft lopen, dan zou het heel goed de kachelweerstand kunnen zijn.

Succes ermee.  Sinds gisteren heb ik (bijna hetzelfde) probleem weer terug...zie ander draadje.

Groet en succes ermee. Laat je even weten als je het opgelost hebt??

Björn

peewee

waar zit die kachelweerstand ergens, zit met hetzelfde probleem

Peter

@®-

#6
Plaat onder je dashborad kastje eraf dan zie een soort witte bak (als je airoc hebt zit daar je verdamper in) daar zie je weer een zwart vierkantje opzitten die eruit en voila je hebt 'm.

peewee

ok, morgen proberen en hou je op de hoogte. Heb ondertussen foutcodes uitgelezen en deze vertellen me dat ik met een kortsluiting zou te maken hebben. Ga het toch eens proberen met de weerstand.

peewee