alarmstoring en afstandsbediening V70 '98

Gestart door Peter80, 28-01-2022 20:34:00

Vorige topic - Volgende topic

Peter80

Even een samengevoegd stukje over mijn alarm perikelen.
Ik heb maar 1 AB bij mijn v70. Vond er eentje op de sloop en eentje op ebay, beide voor weinig  ;D

Nu is het inleren altijd een issue, hier bij de lokale volvo garage eigenlijk geen medewerking.
Ik heb een uitlees tool en software (universeel, niet volvo), na wat spelen en zoeken zit hier een functie op om AB's in te leren.

Ook kan ik hiermee de foutcode's uitlezen en er is een raamsensor met een hoog signaal.

Sirene had ik er al uitgehaald, elke keer een gillende sirene ben je snel beu. Er werd ook geopperd dat de batterij van de sirene zou lekken, maar deze is nog geheel netjes en heeft zelfs nog voldoende spanning. Maar omdat hij er al uit is, komt hier ook een nieuw accupack in.
Zodra ik weer een stap verder ben zal ik het hier posten

Ries van de Zilverschuit

He, dat is nieuw. Al zal het probleem, denk ik, bij die pincode zitten. Daar heb je de medewerking van de dealer voor nodig. Die zoekt op basis van je vin-nummer die code in het Volvo-systeem op.

Welke software is dit eigenlijk?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Peter80

Software is wurth wow met de snooper.
De pin code is inderdaad de uitdaging, maar daar is niet perse de dealer voor nodig. Vorige eigenaar van mijn v70 kent veel mensen in de autobranche en de vraag wordt daar gesteld

Ries van de Zilverschuit

'k Benieuwd of die pincode boven water komt zonder het systeem van Volvo te raadplegen. En uit welke bron dan. Zou wel handig kunnen zijn. Zeker ook voor Vgla-kastjes uit slopers.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue