Motor uitval

Gestart door shootafriend, 29-04-2005 19:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shootafriend

#15
Dank voor de tip Willem, kheb het verhaal gelezen en de omschreven klachten komen exact overeen met de mijne. Het begon ook met inhouden bij bepaalde toerentallen, dan wel, dan niet. Ben bijv. 2x naar Oostenrijk geweest zonder enige problemen en thuis begon de ellende weer. ...Tig keer codes uit laten lezen, maar 1-2-1 (MAF bla bla) kwam er niet uit. Heb vandeweek reeds een "losse" LMM besteld (zonder huis), echter de stekker aansluiting was niet dezelfde als die in mijn Volvo. Het bleek een universele te zijn van Pierburg, geschikt voor Mercedes. Voor Volvo was ie niet te krijgen.
Heb wederom codes uit laten lezen bij Volvodealer en hieruit bleek dat de LMM nu echt was overleden. Kosten € 260,- bij de Volvodealer. Bij "mijn" onderdelen leverancier te rade gegaan. Deze kon mij de originele Bosch LMM leveren (met huis) stukken voordeliger dan bij de Volvodealer. Het ding is dinsdag a.s. pas binnen........jullie horen het van mij.
Denk dat ik de oude probeer te reinigen en op de plank ga leggen voor het geval dat.........

llinssen

Dan benik wel benieuwd voor hoeveel jij jouw onderdelen leverancier kon krijgen? Nieuw?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

#17
Citaat van: shootafriend op 06-05-2005 11:31:48
Heb wederom codes uit laten lezen bij Volvodealer en hieruit bleek dat de LMM nu echt was overleden. Kosten € 260,- bij de Volvodealer. Bij "mijn" onderdelen leverancier te rade gegaan. Deze kon mij de originele Bosch LMM leveren (met huis) stukken voordeliger dan bij de Volvodealer. Het ding is dinsdag a.s. pas binnen........jullie horen het van mij.
Denk dat ik de oude probeer te reinigen en op de plank ga leggen voor het geval dat.........

Het is nu al een tijdje geleden. Ik ben benieuwd of je klachten zijn opgelost, en waar en voor hoeveel je die LMM hebt gekocht!

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Volvo comfort

Jammer dat we hier geen antwoord meer op krijgen het had toch weer een hoop mensen kunnen helpen in de toekomst :(

llinssen

Ik heb inmiddels van Ludo begrepen dat het onderdeel bij een Bosch dealer niet meer dan 160-180 euro moet kosten...

Het verhaal van alleen de unit, zonder huis voor 72-80 euro bij rica of anderen heb ik niet recent nog een keer gehoord...

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

shootafriend

Geachte roffelaars, hier (nu pas) een bericht van de starter van dit onderwerp. Excuus voor de late melding, e.e.a. is te wijten aan drukdrukdruk met 't werk en ik wilde na wat langere ritten zien of het probleem daadwerkelijk opgelost was. Heb inderdaad een nieuwe originele Bosch LMM gekocht (compleet met huis) voor het bedrag van € 192,60 (incl. BTW). Deze gemonteerd (10 minuten werk) en ik kende de auto niet meer terug. Alsof ik achter het stuur van een F-16 zat, alleen het opstijgen bleef uit. Hierna ook geen storingen/inhouden of afslaan meer. Motor loopt strak stationair. E C H T E R tot 1 week geleden stond bij MC Drek een shake te nuttigen, motor draaide stationair en ja hoor toerental begon wederom te schommelen. Na verder te zijn gereden en tot de dag van vandaag loopt ie stationair goed (behalve als ik 'm langer dan 10 min. stat. laat draaien) en tijdens het rijden houd ie weer af en toe heel licht in. Minder als voorheen maar toch. Heb nu de brandstoffilter vervangen en een injectorreiniger (via de tank) gebruikt. Nog geen verbetering helaas. Ga nu het gasklephuis reinigen en eventueel carterontluchting. Hoe gaat dit exact en wie nog meer tips.

ed

Reinig de contacten van de stekker van de LMM eens goed met alcohol, en smer ze daarna in met zuurvrije vaseline.
Zet de stekker daarna een klein beetje "onder druk" door hem met een tie-wrap vast te zetten. Is overigens een officiele modificatie van Volvo.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!