Even voorstellen: DBJoran

Gestart door DBJoran, 18-03-2022 23:41:52

Vorige topic - Volgende topic

DBJoran

Na een tijdje stiekem een hoop op dit forum te lezen dacht ik dat het wel eens tijd wordt om mij eens voor te stellen en een webdagboek(je) bij te gaan houden.

Mijn naam is Joran, 25 jaar jong en werk in het dagelijks leven als softwareontwikkelaar.

Na lang advertenties op de bekende verkoopsites in de gaten te houden voor een DOP 850 T5 met een leder zwart interieur, eentje gevonden. Het duurde even, maar was het 100% waard.

Nu bijna 1,5 jaar in bezit van bovenstaande auto, die inmiddels langer op bokken heeft gestaan dan echt gereden heeft... Wat begon als 'ik repareer wat kleine dingetjes om de auto rijdend te houden' is uitgelopen tot een wat groter project dan gedacht.
Helemaal niet erg natuurlijk, de corona periode in combinatie met het thuiswerken was de perfecte gelegenheid hiervoor.

Klein overzichtje van de grote werkzaamheden:
- Carterventilatie
- Radiateur vervangen inclusief nieuwe siliconen slangenset
- 850R Koppeling, druklager, krukaskeerring, aandrijfaskeerringen, vliegwielbouten, bakolie en een hoop klein spul
- Drie motorsteunen (alleen de baksteun en steun bovenop de motor moet ik nog doen)
- 'Complete' achteras, deltalinks, draagarmrubbers, stabilisatorstang (IPD), bracket voor bevestiging chassis en een hoop nieuwe bouten
- 302 upgrade, schijven, brackets, staalomvlochten remslangen voor en achter en alle klauwen zilver geverfd

Inmiddels zit er een setje Propus velgen onder en een mooie spoiler op de achterklep. Wil graag ook nog ooit een 850R bumper plaatsen, bumper heb ik al liggen moet alleen nog gerepareerd en gespoten worden.

Waar ik momenteel mee bezig ben is het vervangen van het complete uitlaat traject, japanifold, gereviseerde 16T (schuine flens), 3 inch downpipe, Ferrita catback, witte injectoren en alle uitlaat brackets die nog los willen zonder te breken (dus niets na de achterwielen  :-\)

Als ik tijd heb zal ik bovenstaande werkzaamheden ook nog wat uitgebreider beschrijven in een webdagboek.

Ries van de Zilverschuit

Je houdt duidelijk niet van half werk. Welkom, genoeg info hier.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Menno3274

Lekker bezig leeftijdsgenoot. Veel plezier met de roffel en de aankomende vermogensupgrade ;)

volvobug

Welkom hier en veel plezier met de T5 gewenst!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

DBJoran

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-03-2022 20:59:36
Je houdt duidelijk niet van half werk. Welkom, genoeg info hier.

Bedankt, ik wil graag dat als ik iets repareer het er een flinke poos weer tegen aan kan

Citaat van: Menno3274 op 20-03-2022 22:12:33
Lekker bezig leeftijdsgenoot. Veel plezier met de roffel en de aankomende vermogensupgrade ;)

Dat gaat goed komen :) Als ik zo tussen de leden kijk halen wij volgens mij de gemiddelde leeftijd flink naar beneden  ;D

Citaat van: volvobug op 21-03-2022 10:15:08
Welkom hier en veel plezier met de T5 gewenst!

Dankjewel!

gero

Welkom op het forum

je ben goed bezig met je 850 :eusa_clap:

Jerra

Haha welkom hier, en qua leeftijd valt het nog wel mee hoor ;)

Zeker degene die nog actief zijn en zelf af en toe wat posten.

Niks mis met meelezen natuurlijk, deed ik zelf ook voordat ik mijn account aanmaakte en nu ook al tijden niets meer gepost (vooral blog niet).

Vriendelijke groeten van een bijna leeftijdsgenoot en vakgenoot ;)
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Menno3274

Citaat van: DBJoran op 22-03-2022 12:09:06
Dat gaat goed komen :) Als ik zo tussen de leden kijk halen wij volgens mij de gemiddelde leeftijd flink naar beneden  ;D

Haha ik heb het idee dat juist steeds jongere mensen ermee gaan rijden ;D

TBoss3

Citaat van: Menno3274 op 22-03-2022 15:35:40

Zou toch mooi zijn als de 850 wat meer in de gratie komt... Zelf ben ik 24 en denk ik niet dat ik mijn T-5R ooit nog weg ga doen :D
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

DBJoran

Citaat van: gero op 22-03-2022 12:39:10
Welkom op het forum

je ben goed bezig met je 850 :eusa_clap:

Thanks!

Citaat van: Jerra op 22-03-2022 13:46:40
Haha welkom hier, en qua leeftijd valt het nog wel mee hoor ;)

Zeker degene die nog actief zijn en zelf af en toe wat posten.

Ja wellicht heb ik mij er een beetje op verkeken.

Citaat van: Menno3274 op 22-03-2022 15:35:40

Ja, ik moet zeggen dat ik op Facebook wel meer jongere mensen tegen kom die ook met 850's/P80 platform bezig zijn.

Citaat van: TBoss3 op 23-03-2022 09:27:15
Zou toch mooi zijn als de 850 wat meer in de gratie komt... Zelf ben ik 24 en denk ik niet dat ik mijn T-5R ooit nog weg ga doen :D

Dat snap ik wel, als ik een T-5R had zou ik hem ook zo lang mogelijk houden!